Tonnie Personeel is belangrijkerer voor de Efteling op parkeergebied dan de gasten die flink betalen...
Beter hadden ze die halve personeelsparkeerplaats weg gehaald en dat gebied voor het hotel gemaakt, en P1 gewoon verder voor de reguliere gast gehouden.
Waar is bevestigd dat deze strook voor Personeel is? Ja, de manier van aanleg duid daar op, maar wellicht was dit de enige manier om wat extra parkeerplek voor het Hotel te creëren. Er komen immers 140 kamers met verschillende groottes. Op een volledige wisseldag kan dat dus wel eens uitkomen op ruim 300 auto's.
Als ik het grof inschat, kunnen op deze kant misschien 150/160 auto's komen te staan. Als de andere zijde van vergelijkbare grootte wordt, heb je dus precies genoeg plekken voor de gast alleen. Dan is er geen ruimte voor personeel...
En daarnaast, waarom daar een klein strookje voor personeel aanleggen, als je ook de personeelsparkeerplaats van Raveleijn hebt? Dan is dat kleine strookje niet nodig denk ik...
Ik ben het er wel mee eens dat het gek is dat dit stuk gebruikt wordt voor het Grand Hotel. Had dit gewoon regulier parkeren van gemaakt, of desnoods een VIP-parking voor daggastendie bij wijze van € 30,- parkeerkosten betalen i.p.v. € 12,50 en dat wat ook goed geweest. Maarja, ik vind heel de constructie rondom het entreegebied sowieso bijzonder... Vooral ook gek dat er nog steeds geen officiele plannen zijn uitgebracht hoe het gebied er nu écht uit komt te zien.