Japio Ook daar kunnen ze nog in verbeteren, maar zeker de hoofdparkeerplaats is imo prima op orde.
Dat ben ik wel met je eens, maar voor het meerendeel van de bezoekers is dat de hoofdparkeerplaats niet meer en daar wringt wat mij betreft de schoen.
De meeste worden bij binnenkomst geconfronteerd met een open asfaltvlakte (ook weinig duurzaam als het om opslag van neerslag gaat), stoffige repack parkeerplaatsen, géén wandelpad naar de ingang van het park maar laveren tussen (rijdende) auto’s, laat staan iets van een sfeervol pad met wat groen als aankleding en her en der een vaandel of speaker.
Echt het hoeft de wereld niet te kosten, maar het zou de beleving voor een heel groot deel van de bezoekers zo erg verbeteren.
En ik hoop dat de ombouw gaat zorgen voor een betere wandelinfrastructuur vanuit de parkeerplaatsen over de voormalige hoofdparking naar de Efteling Boulevard. En ik snap dat we door een zure appel heen moeten als er verbouwingen zijn.
Maar dat de fasering over jaren uitgesmeerd wordt vind ik frappant, je kan best meters maken bij de aanleg van dit soort infrastructuur namelijk. En ik zie ze niet plots de overige parkings aanpakken en het hier net wat mooier en duurzamer maken waardoor het de uitstraling krijgt die de hoofdparking had.