Tim Je kruist de overstekende parkbezoekers van het weiland hoogstwaarschijnlijk niet meer in de nieuwe situatie. Ik steel even de tekening van Michael van een paar posts hierboven.
De hotelgasten komen via de kinkenpolder en rijden daar het parkeerterrein op. De omweg lijkt me niet zo een heel groot probleem, zeker niet gezien de afstand niet zoveel langer is dan als je over het parkeerterrein moet gaan. Wat betreft de drukte, uit mijn ervaring was het in de ochtend nog steeds prima te doen op de weg. Ja het is smal, maar harder dan 30kmh gaan is daar sowieso niet aangeraden. Ik ga ervanuit dat de weg toereikend is voor het aantal bedden dat EGH toevoegt en dat de Efteling hier wel wat onderzoek heeft gedaan naar de bestaande drukte.
Openingstijden lijken me een doorslaggevende factor waarom je de twee terreinen sowieso gescheiden van elkaar wilt hebben.
Arathonk Waarom zou een valet parking niet kunnen? Ik denk dat dat ook de meer voor de hand liggende optie is dan een gescheiden terrein voor suites. Zeker omdat je valet dan in de kamerprijs kan berekenen.