Er wordt de laatste weken weer gewerkt aan het parkeerterrein. De boulevard wordt aangepakt en ook nieuwe parkeerplekken worden aangelegd. Wat mij bij de meest recente wijzigingen negatief begint op te vallen is dat de parkeerplaats zelf helemaal geen bomen of groen gaat krijgen. Het is een oneindige zee van straatstenen geworden, keurig in vakjes ingedeeld. Ik vind het echt jammer dat men niet kiest voor groene tegels om het regenwater beter op te vangen in de grond, of om bomen tussen de auto’s te plaatsen voor een groen dak in de toekomst. Want op deze manier krijg je in de zomer (die steeds warmer worden) echt gigantische hittestress op dit terrein. Niet alleen de parkeerplaatsen, ook de aanlooproute is straks een breed pad vol (betonnen?) straatstenen die de hitte enorm gaan uitstralen gedurende de dag.
Wellicht praat ik voor mijn beurt en krijgt dit terrein in de toekomst ook nog zonnepanelen. Dat zou ergens heel mooi zijn, anderzijds had ik het mooi gevonden als deze parkeerplaats wel een groene uitstraling had gekregen. Met langs de boulevard ook bomen en hogere bossages om de geparkeerde auto’s deels uit het zicht te halen als de bezoekers van verder gelegen terreinen komen aangewandeld.