Dit extra inname (en uitgifte?) punt in het HvdVZ is volgens mij hartstikke tijdelijk omdat gebleken is dat teveel wagentjes niet ingeleverd worden in het verder weg gelegen Servicegebouw. En hoezeer dat Servicegebouw en de toiletten ook een wat tijdelijk uiterlijk hebben, blijft dat volgens mij de komende jaren zeker staan.
Vanuit "Kleine Boodschap", die de inrichtingstekening hebben gezien van de parking (Looopings, scoop eens wat), blijkt dat het voorplein voor het HvdVZ veel groter wordt. De huidige poort lijkt te blijven staan, maar daarvoor komt nog een voorplein waar de nieuwe tunnel ook onderdeel van is. Dit plein begin ter hoogte van het Servicegebouw en vanaf het moment dat dat plein en de tunnel gereed is, komt dus iedereen langs het Servicegebouw. Daarom mijn stelling dat dat Servicegebouw een blijvertje is (en het is ook gewoon redelijk robuust gebouwd).
Ik vermoed dat deze wandelwagenstalling in HvdVZ open blijft, tot het moment dat de inrichting gereed is qua extra voorplein (jaar, iets meer? opening hotel?).
Hopelijk ook niet langer, want wat vloekt dit qua kleurstelling met het HvdVZ! De looks snap ik nog niet helemaal, maar dat eerst maar eens af en in het echt zien. Maar zo op deze foto afgaande...
Ik ben benieuwd wanneer de Efteling eens gaat communiceren over de plannen van de herinrichting van de parking, zeker gezien de overlast die het nu geeft.
Het voorplein voor HvdVZ is regelmatig krap en met het hotel veranderd er veel aan het hele entreegebied inclusief parking. Het is al jaren nodig dat de aanloop naar de entree verander en ik ben blij dat ze het aan pakken. Als je straks verplicht wordt wat verder weg vanaf de ingang al de promenade richting het HvdVZ op te moeten, dan heeft iedereen wel weer een mooie aanloop naar de entree toe. Ook al lijkt het wat 'om lopen' vanaf de verder weg gelegen parkings (maar hopelijk ook over een mooi pad). En gaat het denk ik tegenvallen hoeveel parkeerplaatsen we gaan missen op dit hoofdparkeerterrein, wat altijd toch als prettigste plek voor parkeren voelt.