Tim Daarnaast vind ik het hele idee met een tunnel bouwen op je parking om per se die oh zo rijke gasten voor het oh zo chique hotel te verwelkomen best tenenkrullend. Je kan je auto toch prima 50m verder zetten.
Dat heeft met doorstroming op het parkeerterrein te maken.
Tim Een eerste indruk is weldegelijk belangrijk.
Iedereen loopt liever op een mooi afgewerkt terrein , maar je gaat me niet wijsmaken dat mensen minder verwondering krijgen omdat ze eerst over een bouwvlakte lopen voordat ze het huis betreden , een parkeerplaats is niet meer dan een parkeerplaats en blijft altijd een saai stuk.
Eftelabbo Ik stoor mij er hier wel aan dat bij alles wat er gedaan wordt iedereen met een bak kritiek komt en als het af is: wat is het toch geweldig. Beetje realiteitszin kan wat dat betreft geen kwaad. Maar dat is een beetje off-topic
Dit is een terugkerend dingetje bij zo’n beetje alles wat de Efteling doet de afgelopen jaren , eerst ging ik er ook tegen in maar laat vandaag de dag de Efteling zelf de kritiek de mond in snoeren. Je ziet het bij Danse Macabre ook continue bij elke scheet die geüpload word.
Mark Onzin. De Efteling heeft in het verleden juist laten zien bouwplaatsen planningstechnisch waanzinnig goed aan te pakken, met zo beperkt mogelijke overlast en inclusief helderde communicatie en signing. Dat doen ze nu niet of minder, wat de redenen ook mogen zijn, er mag daar best kritiek op zijn.
De planning is door externe problemen volledig in de soep gelopen. Bovendien heeft de Efteling nog nooit zo’n groot gebied aangepakt dus je probeert mijn inziens ze iets kwalijk te nemen waar ze zelf ook weinig opties meer over hadden. Soms ga je er als bezoeker nou eenmaal niet onderuit komen. Ik ken zat parken waar de parkeerterreinen altijd een zooi zijn en dat over een x aantal jaar nog zo is.
Mark We hebben hier beide geen onderzoek naar gedaan, dus dit stellig beweren is lariekoek. Ik zie op Social Media berichten vanuit de Efteling over de bouw in ieder geval net zo wisselende reacties, dus ook daar is er zeker kritiek op de huidige status van het ingangsgebied en de duur hiervan.
Zodra je binnen bent vergeet je het weer tot je naar buiten loopt , daar ben ik van overtuigd. Als er verschillende attracties door dicht zouden zijn zou ik er in mee kunnen gaan maar het gaat over een parkeerplaats waar hebben we het over.
Mark En een beetje een dooddoener als je het mij vraagt. Er mag best kritiek zijn, ik zie ook regelmatig van degene die kritiek hebben, inclusief mijzelf, ook hele enthousiaste reacties
Deze reactie is dan ook weer een dooddoener , er word te vaak gedaan of het echt belachelijk is wat ze allemaal doen en als je door de afgelopen bouwprojecten heen scrolled zie je exact wat hij bedoelt, we beginnen met een overdreven grote berg kritiek in de ruwbouw fase om vervolgens wat ontwerpers met de grond gelijk te maken en te melden welke het beter hadden kunnen doen , wanneer de eindfase bereikt word is het overgrote deel wel tevreden en hou je het vaste kliekje over die een Universal/Disney achtig verwachtingspatroon hebben bij een park wat valt onder een stichting.