Al sinds ik lid ben van de pretpark community hoor ik verhalen over busreizen naar Engeland. Helaas kwam het er voor mij eerder nooit van om mee te gaan. Dit jaar viel alles op zijn plek en kon ik dit fenomeen ook eens beleven. De drie parken die op de planning staan zijn Paultons Park, Chessington World of Adventures en Flamingoland. In een touringcar reizen we met een groep van 38 van park naar park. Dank aan @ArcovandenBroek en @SanneW voor de organisatie, en alle medereizigers voor de gezelligheid! Ik ben zelf niet zo’n fotograaf, dus ook een bedankje voor @luc136 die de foto’s bij dit TR heeft gemaakt.
Donderdag 12 oktober – De heenreis
Voor mij begint deze reis om half 2 ’s middags. Het verzamelpunt, Hoogvliet, is voor mij ongeveer drie uur reizen met het OV. Het regent pijpestelen en terwijl de snelwegen rap volstromen stap ik in Utrecht bij @luc136 in de trein. Gelukkig hebben de treinen geen last van de regen en dus komen we mooi om half 5 aan bij de afgesproken friettent. Het is al gezellig druk en onder het genot van uitstekende frieten kletsen we bij met de bekenden die met ons mee gaan op reis. Dan staat de bus klaar en rijden we richting de boot. We vullen de avond met Exploding kittens, de grote Dalmutti en Kuddegedrag. Het is helaas behoorlijk rotweer waardoor de boot veel schommelt. Slapen gaat dus helaas wat lastig. Toch staan we de volgende ochtend (te) vroeg weer naast het bed, op naar het eerste pretpark!
Vrijdag 13 oktober – Paultons park
Paultons Park is nog wel even een eindje reiden vanaf Harwich waar we met de boot zijn aangekomen. Er is dus genoeg tijd voor iedereen om nog wat slaap in te halen, voordat we de busquiz spelen. In 5 rondes wordt bepaald welk duo de meeste punten scoort en een flinke snoeppot wint. Nogmaals gefeliciteerd aan de winnaars: @Erik en @Lin!