Foto door @Joell.
Hallo Pretparkclubbers!
Ik loop al een tijdje met een idee in mijn hoofd en ik wil kijken of ik hier in 2024 invulling aan kan geven. Ik wil namelijk komende zomer op een tripje naar Finland. En jullie mogen mee!
Nu ga ik maar meteen even van wal steken: ik ga geen (bus)reis organiseren. Het plan is eigenlijk dat ik een reis uitstippel die in Finland langs Linnanmäki, Särkänniemi en PowerPark komt. Ik nodig al mijn mede pretparkclubbers uit om mee te gaan (let op: ik ben dus geen wettelijke reisleider). In theorie is het zo dat wij drie dagen op rij, iedere ochtend voor een ander park afspreken. In de praktijk gaan wij er samen voor zorgen dat we zo veel mogelijk samen kunnen reizen, door in groepjes auto's te huren, in twee tallen hotelkamers (en zoveel mogelijk in dezelfde hotels), enzovoorts. Het drukt de kosten, het is gezelliger dan alleen reizen en verlaagt natuurlijk de lat om mee te gaan.
Iedereen is dus min of meer zelf verantwoordelijk voor een manier om in Finland te komen en van park naar park te reizen, maar we gaan kijken of we zoveel mogelijk groepjes kunnen maken. Groepjes van vier kunnen prima samen een auto huren en de hotels boeken en misschien zelfs samen vliegen.
Het seizoen in Finland is anders en voornamelijk korter dan hier in west Europa. De periode dat we kunnen gaan is daardoor ook wat gelimiteerder. Ik had zelf het eerste weekend van augustus op het oog, waarbij we op vrijdag 2 augustus in Linnanmäki starten, zaterdag Särkänniemi en op zondag eindigen in PowerPark. Waarschijnlijk zal iedereen op maandag terug reizen naar Helsinki, maar het voor- en naprogramma zijn helemaal aan jullie zelf natuurlijk.
Dit topic is aangemaakt om te kijken of mensen interesse hebben in een dergelijke trip. Ik wil nog even benadrukken dat ik nog geen definitief besluit heb genomen. Positieve reacties zullen natuurlijk zeker bijdragen aan het besluit. Mochten we deze reis daadwerkelijk ondernemen en er is een leuk aantal reizigers, dan ben ik ook bereid contact op te nemen met de parken om te zien of er nog iets leuks te regelen valt.
Dus, kom maar op! Hebben jullie interesse in een dergelijke trip? Schikt het eerste weekend van augustus of niet (ook die staat nog niet vast)? Klachten? Complimenten? Suggesties? 😃