Nu ik terug ben van vakantie dacht ik laat ik maar weer eens een poging wagen om een TR te maken.....
Kleine uitleg: vorige week waren wij op vakantie in Duitsland en Polen, die laatste voor Energylandia (maar daar over later meer). Vakanties zijn leuk en ik probeer er altijd een paar parkjes er tussen te proppen...dus vandaar park 1 Freizeitpark Plohn!
Freizeitpark Plohn is altijd en parkje geweest waar ik eens heen wilde gaan maar wat niet echt naast de deur ligt, maar goed nu zaten we soort van in de goede omgeving dus op naar Plohn.
Het was warm en helaas ook druk, daarom hebben we niet alles kunnen doen maar wel het gene waarvoor we kwamen. We kwamen binnen op een rommelig pleintje waar wat werkzaamheden waren en dit deed de drukte niet veel goeds dus met andere woorden snel een kant oplopen maar. We zijn maar naar rechts gegaan en kwamen bij een familie achtbaan "Drachenwirbel" terect en zijn de rij in gegaan. Het is een simpele kleine spinner niet meer niet minder...maar toch een credit!
Vervolgens is het weer even kijken waar lopen we nu heen, en komen wij terecht in het sprookjesgedeelte van het park. Leuk gemaakt in de typische Duitste stijl die we in zoveel Duitse parken tegenkomen en natuurlijk niet zoals we gewend zijn als in Kaatsheuvel, maar goed het is een leuke wandeling in het bos van het ene naar het andere huisje waarbij je door een druk op de knop het tafereel in beweging zet.
Prachtig allemaal he?
Vervolgens komen we in een stukje helemaal aan de rechterkant van het het park met als thema dino/kannibalen ofzoiets, met daarin in een mini droptower en een bootjestocht langs dino`s ...ach ff zitten en een beetje kijken is altijd wel lekker.
Nu zijn sprookjes en dino`s hartstikke leuke maare we komen ook voor wat achtbaangeweld, dan kom je uit bij de nieuwste aanwinst van het park "Dynamite"
Deze baan van Mack werd dit jaar geopend en wekte weer mijn nieuwschierigheid voor dit park, de baan is het zelfde als "Lost Gravity" enis gewoon leuk. Hier en daar is die best schokkerig maar verder een goede nieuwe toevoeging aan het park, hoewel ik "Lost Gravity" wel iets beter vind.
Maar de topper in het park is toch wel "El Toro" deze GCI woodie uit 2009 is gewoon goed, lekker ruig zoals een goede woodie zou moeten zijn.
"Miniwah und das geheimis von gold creek city" is een hele mond vol voor een powerd minetrain van Mack, maar verder wel leuk en het idee dat de drie rondjes je maakt door een andere omgeving zijn is best grappig.
Verder heeft het park nog een rups staan en de familie achtbaan "Plohseidon" staan die leuk voor de redits zijn, Plohn is een park waar ik nu eindelijk een keer ben geweest maar ik de komende paar jaar niet meer snel naar terug zal keren. Het was ook best druk en dan is het minder aangenaam in een klein park als Plohn, de opzet van het park is vrij rommelig en ook is het allemaal weer lekker typisch fout Duits zoals we van meerdere parken kennen. Dit is waardoor ik met een gemengd gevoel het park verliet helaas.
Dus hier sluit ik mijn tekst af en doen we nog maar wat fotos!