Japio Dit betekent alleen maar dat je een bepaalde leeftijd bekijkt hebt. Als je ouder wordt begin je te realiseren dat dingen niet altijd het zelfde blijven. Zelfs als je er een connectie mee hebt. Dingen (in het algemeen (dus ook interpretaties)) veranderen met de tijd. De wereld zoals hij is, die is nog geen dag het zelfde geweest. En dat is juist mooi, als je naar een willekeurig oud gebouw kijkt dan is die in de loop der jaren heel vaak aangepast (zo ook een eigen woning, dakkapelletje, erkertje, seretje), door bijvoorbeeld, een nieuwe eigenaar, verandering van behoefte of - capaciteit. Bij een kerk bijvoorbeeld zie je vaak meerdere bouwjaren van uitbreidingen, om van allerlei redenen. En die zijn nu juist interessant om kennis van te nemen (vindt ik). Wat is, bij Doorroosje, er nu mooier dan dat er na toevoeging van 1981 (datum overgenomen uit eerdere posts) bij deze renovatie er nog wat extra wordt toegevoegd, dat zou alleen maar wat toevoegen aan het "historische plaatje" van dit stukje park. Nu is het misschien shocking, maar later kun je er over mee praten dat je de oude situatie nog kent, en dat is mooi toch. Persoonlijk vindt ik wijziging van de 'Dance Macabre" attractie nog al shocking, maar ik kan het er dadelijk wel over hebben dat ik de vorige versie gekend heb.
n.b. als het aan mij gelegen had was het gebouw van vrouw holle ook stevig geplust en niet dat lilleke gebouw, met wat normtechnische aanpassingen teruggeplaatst. Maar dat is natuurlijk mijn mening.