Best wel spannend dit. Onderhoud aan het kasteel was duidelijk hard nodig maar het klinkt niet zo ingrijpend als ik had verwacht. Misschien dat de verhalen over verzakte funderingen e.d. dan toch overdreven zijn. Of zou het een gevalletje Roodkapje worden, en blijkt straks pas tijdens het onderhoud dat er geen andere optie op zit dan herbouwen?
Bij dat pad langs het sprookje heen en de bomenkap die erbij komt kijken, heb ik meteen vragen. Waar is dat pad voor nodig? De Soldatenpoort bevindt zich tegenwoordig vlakbij Diorama, bij Polles Keuken. En dan gaat dit nieuwe pad ook nog eens door een van de mooiste en onaangetaste stukjes bos lopen. Dus om die nu aan te leggen enkel en alleen zodat het Kabouterdorp niet tijdelijk in een doodlopende hoek ligt vind ik nergens voor nodig.
Daarnaast klinkt biodiversiteit en uitbreiding van de vijver mij in de oren als een slap excuus om op luie wijze nóg meer bomen te kunnen kappen zodat het onderhoud makkelijker / sneller kan worden uitgevoerd. Mij maakt het niet uit hoelang het zou duren zolang het resultaat straks maar net zo mooi is als hoe het nu is. But that's just a gut feeling. 🙂
Onderhoud voor de Kleine Zeemeermin is wel goed nieuws. Het kan toch haast niet anders dan dat eindelijk de rots hersteld gaat worden?