Leuk topic!
Allereerst om de hoofdvraag te beantwoorden: cruisen met jonge kinderen is echt fantastisch. In 2016 hebben wij (nog zonder kids) onze eerste cruise gemaakt met Royal Caribbean vanaf Florida en dat was meteen een hit. Totaal verwonderd liepen we over de grootste cruiseboot ter wereld en het leek wel een klein dorp. Het eten en drinken is er niet alleen volop, ook de kwaliteit ervan was hoog. De crewmembers zijn zo zorgzaam en aardig, alles is echt professioneel geregeld en er is zoveel te doen aan boord. We noemen oa de aquashow, de broadwayshows, de ijsshow, de volwaardige carrousel, de 2 grote (droge) glijbanen die 10 decken naar beneden gaan, de flowriders, klimwanden etc etc.
Inmiddels zijn we 6 cruises verder (waarvan de laatste 5 met jonge kids, inmiddels 3 en 6 nu) en ik kan het iedereen aanraden. We hebben ooit ook gekeken naar een Disneycruise, maar voor het geld dat ze daar voor vragen (en cruisen is al niet persé goedkoop) ga ik het niet doen. Voorop gesteld, ik zou graag eens een Disneycruise willen ervaren. Maar als ik dan vergelijk wat de grootste schepen van Royal te bieden hebben aan boord dan is de keuze snel gemaakt.
Ieder zomerseizoen stuurt Royal ook 1 van zijn grootste cruiseschepen vd wereld naar Europa en die vaart dan het rondje +Barcelona-Mallorca-Marseille-La Spezia-Civitavecchia-Napels-Barcelona+ en dat is echt ideaal met kleine kids. Niet alleen hoef je maar een klein stukje te vliegen, de prijzen zijn ook best oké als je ze neerlegt naast de prijzen die ze vanaf de US vragen. Plus je hebt geen tijdsverschil, en omdat je zoveel stops hebt zijn er wellicht plekken waar je niet van boord wilt gaan en lekker van het schip kan genieten. Afgelopen lente deden we dit rondje voor de 3e keer (nu op de Symphony of the Seas) en we zijn niet eens van boord gegaan. Het schip heeft zoveel te bieden en aangezien we toch al een unlimited drank en speciality dining pakket hadden kwam dat niet slecht uit 😅
Mijn vrouw heeft toevallig ook soms last van wagenziekte en ook valt de deining van de boot niet altijd goed. Sinds ze reisziekte tabletten inneemt heeft ze er totaal geen last van. Ook scheelt het als je een kamer pakt die qua locatie goed is en waar de deining amper merkbaar is. Kijk dan naar een kamer op een lage verdieping (dus niet deck 14 maar eerder 6) die ergens op het midden van het schip is. Dat doen wij ook altijd en ik heb nog nooit problemen ervaren, ook niet als de zee onrustiger is.
Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten! Zoals je leest ben ik fan, en ondertussen ben ik ook al aan het kijken wanneer de volgende cruise gaat plaatsvinden.