Hjalmar welk spookhuis was dat ook alweer, die helemaal donker was?
Niet in EP, maar in een ander park heb ik wel eens een spookhuis gedaan dat (vrijwel) helemaal donker was. Maar dat was wel goed opgezet met lichtinval op precies de goede momenten. Stukken waar je moest kruipen of juist passages die heel erg nauw waren (stond ook een waarschuwing aan de ingang het niet geschikt was voor mensen die niet door de test-spleet passen). Doordat de uitwerking heel goed was gaf het een beklemmende sfeer en werkte het spookhuis juist heel erg goed.
Ik kan me voorstellen dat EP dit ook geprobeerd heeft, maar dat de ze het té toegankelijk hebben willen maken waardoor het benauwde effect juist weg valt.
Take Away vond ik persoonlijk oersaai, al was het qua theming wel héél mooi gedaan. Wellicht het meest sfeervolle spookhuis wat ik met van EP kan herinneren was eentje waarbij je door een riool ging en je constant in de spinnenwebben liep.. was voor ons het eerste spookhuis wat we deden, dus waren er nog spinnenwebben. Ik kan me voorstellen dat als je dit later op de avond doet het effect wel helemaal weg is.