Meint Six Flags over Georgia heeft een Intamin Utra Surf Coaster aangekondigd voor 2024. Een Mack PowerSplash, maar dan gebouwd door Intamin en met een spinnende gondel vergelijkbaar met de Half Pipes: Ik ben hier wel benieuwd naar. Vooral naar de natheid in combinatie met de draaiende gondels. En fijn dat Six Flags na vele jaren weer met Intamin in zee gaat voor een nieuwe achtbaan.
Hjalmar Njit thanks voor de reminder. Meint Persoonlijk vind ik de Intamin Surf al een bijzonder slechte attractie met een bizar lage capaciteit. Om er nu een heuvel met fake splash down erbij te zetten, dat is geen verbetering van het concept en geen verbetering van de capaciteit. Zeker niet voor grotere parken.
QDude24 Tja, tis net als de Hot Racer, wat Intamin presenteerd als antwoord op de Single Rail, terwijl het geen single rail is. Dit moet het antwoord zijn op de Powersplash, alleen het is geen echte splash. You do you Intamin, you do you.
Steven Wel bijzondere keuze, is de samenwerking van de bouw van de Mack versie (Aquaman) in hun collega park soms niet goed verlopen? Het lijkt me dat je toch eerder voor dezelfde fabrikant gaat...
TuttiFrutti Steven dat was ook het eerste dat ik dacht. Aquaman heeft wel veel vertraging opgelopen, misschien daarom de keuze voor Intamin? Het voordeel van Intamin voor zo'n type attractie is volgens mij wel hun expertise in lanceringen. Bij Pulsar kan je niet spreken van een lancering, eerder een rustig duwtje in de rug.
Njit TuttiFrutti Aquaman heeft wel veel vertraging opgelopen, misschien daarom de keuze voor Intamin? Uitgesteld/vertraagd vanwege Corona. Maar wellicht dat Mack wat minder blij was met dit uitstel. Die kregen denk ik hun geld pas veel later. While Six Flags planned to open the attraction in 2021, the opening was delayed to 2022 due to financial issues caused by the pandemic. It was confirmed on August 5, 2021 that it was scheduled to open in the summer of 2022. On July 6, 2022, the park announced the ride's opening was delayed until spring 2023
Guy TuttiFrutti dat was ook het eerste dat ik dacht. Aquaman heeft wel veel vertraging opgelopen, misschien daarom de keuze voor Intamin? Het antwoord op deze vraag is vrij makkelijk. De baan was al gebouwd voor een park in China en lag al klaar bij de fabriek. Het park in China is echter op het laatste moment gecanceld dus Six Flags kon deze baan vrij voordelig en met korte levertijd overnemen.
The_Real_Infernape Njit En die draaitafel die pas later is toegevoegd. Aquaman zou eerst maar één kar hebben. Dat heeft vast ook een hoop tijd gekost.
Coasterfrenzy De versie van Intamin heeft van die ronddraaiende zitjes.. Het kan simpelweg een keuze zijn geweest om op deze manier net iets meer thrill te kunnen bieden. Daarnaast kunnen ze nu adverteren met iets wat uniek is in de wereld. Anderzijds kies je met een prototype natuurlijk ook voor de nodige kinderziektes.
Njit The_Real_Infernape En die draaitafel die pas later is toegevoegd. Aquaman zou eerst maar één kar hebben. Zonder die draaitafel zou het een dramatische capaciteit hebben gehad. Het is niet dat dat iets nieuws is, Pulsar heeft die ook.
The_Real_Infernape Njit nee het is geen nieuw concept, maar Aquaman had geen draaitafel toen hij in eerste instantie werd opgeleverd. Die is later toegevoegd, omdat ze uiteindelijk toch inzagen dat de capaciteit anders dramatisch zou zijn.
The_Bullgod Kick, blijkbaar is ondertussen ook de naam van deze coaster bekend geworden. Volgens RCDB.com zal de baan Georgia Surfer gaan heten https://rcdb.com/21112.htm
Coasterfrenzy The_Real_Infernape Klinkt als een superheld / antagonist tegenover de Georgia Scorcher Dan zou ik denken dat de Georgia Scorcher de antagonist is. Gezien de naam relatief agressief klinkt, terwijl Georgia Surfer dan een soort B-Merk Silver Surfer lijkt.. Overigens: je zou voor de grap eens op Urban Dictionary moeten opzoeken wat een Georgia Scorcher is (niet geheel SFW) 😉
The_Bullgod QDude24 Ik zie nogsteeds unknown staan op deze listing? Oh, dan hebben ze het weer veranderd. Het zal dan nog wel niet officieel zijn.
The_Real_Infernape Toch grappig om te zien hoe je de ene keer eindeloos wacht totdat er iets gebeurt, dan gebeurt er iets, je knippert een paar keer en de hele baan staat overeind. Ik snap uiteraard dat het geen hele ingewikkelde constructie is of veel track, maar blijft een grappig fenomeen.
The_Bullgod The_Real_Infernape Ik snap uiteraard dat het geen hele ingewikkelde constructie is of veel track, maar blijft een grappig fenomeen. Een grappig fenomeen is het zeker. Maar ik vraag mij alleen wel af of Six Flags hier niet tegen dezelfde "problemen" aan zal lopen als dat ze met die Mack baan bij Six Flags over Texas hadden. Daar hebben ze uiteindelijk toch een draaischijf toegevoegd om zo toch met 2 treinen te kunnen draaien. En deze Surf Coaster heeft maar 1 trein.
Niek The_Real_Infernape Toch grappig om te zien hoe je de ene keer eindeloos wacht totdat er iets gebeurt, dan gebeurt er iets, je knippert een paar keer en de hele baan staat overeind. Ik snap uiteraard dat het geen hele ingewikkelde constructie is of veel track, maar blijft een grappig fenomeen. ...en dan na die paar keer knipperen met de ogen gaan we weer terug naar eindeloos wachten dus 😅😅😅