Het event kraakt en piept aan alle kanten, wij zijn afgelopen zaterdag geweest, en puur omdat de rest van mijn gezelschap niet eerder in Walibi was geweest met Halloween trokken we hier heen.
- De "doelgroep" nergens maar dan ook nergens in een pretpark heb ik ooit zo'n gespannen sfeer en gevoel van agressie meegemaakt, en als ik voor elke keer dat ik het woord K*nker 1 euro had gekregen kon ik de komende jaren gratis op vakantie, om nog maar te zwijgen over de wietlucht door het hele park.
Er liepen ontzettend veel beveiligers rond (en ja die zijn daar zeker nodig), maar ik heb er inmiddels zoveel gezien dat ik denk dat er meer beveiliging in het park was als attractiepersoneel, diverse opstootjes, en broeiende sfeertjes gezien, het concert van de dj bij het reuzenrad is zelfs stil gelegd omdat men de veiligheid niet kon garanderen.
Veel rides gesloten wat resulteert in langere wachttijden bij de overige rides, ook erg lange rijen voor de horeca waar met name veel uitzendkrachten stonden (zo was voor mij een stel aan het bestellen die halve wegen de bestelling door de kassa medewerker onderbroken werden om met iemand anders in gesprek te gaan en vervolgens doodleuk aan dat stel vragen wat wou u ook alweer bestellen).
Eddie, is mateloos populair en natuurlijk het gezicht van de HFN dit is niet iets wat vorig jaar pas begonnen is, hier hadden ze met de inrichting rekening kunnen houden (podium hoger of oplopende staanplekken), ook de onduidelijke communicatie (geen) over hoelaat de optredens zijn helpen hier niet aan mee.
Door de drukte in het park (je merkt aan alles dat Walibi dit event uitmelkt om de bezoekersaantallen op te krikken) komen de scare zones niet goed uit de verf, je loopt op sommige stukken haast polonaise.
Het hekelste punt van de avond: Parkeren... man man man wat een drama, de HFN worden in oktober gehouden dit doen ze al meer dan 20 jaar, dus men weet hoe het weer dan is, investeer eens in van die grastegels (waar gras doorheen kan groeien) op de parkeerplaats die voor de HFN gebruikt wordt, je kan deze parkeerplaats dan ook gebruiken tijdens andere evenementen, zodat auto's zich niet nodeloos ingraven, of niet weg kunnen komen.
Ook het verlaten van de parkeerplaats is een ware hel, vanaf halve wege op de parkeerplaats tot aan de spijkweg ruim 1,20 uur over gedaan, bij de aansluiting op de Spijkweg wordt al snel duidelijk waarom er geen doorstroming is... er staan namelijk geen verkeersregelaars of verkeersinstallaties die het verkeer reguleren nee je moet zelf invoegen op een 80 weg waar vanuit beide kanten verkeer komt dus zodoende kan er telkens 1 a 2 auto's invoegen, zorg nu eens dat hier verkeersregelaars staan of een tijdelijk stoplicht (in samenspraak met de gemeente) en laat er elke keer 50auto's invoegen, ik snap werkelijk niet als je een event als dit al meer dan 20 jaar organiseert dat dit soort zaken niet goed geregeld zijn.
Mascha gaf afgelopen week aan tevreden te zijn, en geen extra dagen wou toevoegen (zou dit te maken hebben met de vergunning?) op lange termijn denk ik dat dat een slechte zet is, je zag dit jaar dat het aantal uitverkochte avonden (geloof 1) beduidend minder waren dan vorig jaar, en voor corona. Je kan beter 5 extra avonden hebben en de limiet per avond naar beneden brengen zodat een aantal van de bovenstaande punten minder/niet zo ervaren worden en dat je sfeer en herhalingswaarde omhoog gaat dan nu, je ziet gewoon dat er dit jaar al minder bezoekers zijn geweest dan voorgaande jaren door het aantal uitverkochte dagen te bekijken.
De huizen daartegen zijn wel van erg goede kwaliteit als je het mij vraagt (als je brutaal genoeg bent om bij de ingang gewoon even stil te staan zodoende je niet in de polonaise door de huizen gaat).
Al met al zal voor de gemiddelde Nederlander de herhalingswaarde niet erg hoog zijn, en met parken als Toverland en Slagharen die erg goede Halloween events neerzetten tegen een schappelijkere prijs, minder massaal en meer kwaliteit denk ik dat Walibi dit de komende jaren echt wel gaat voelen.