Coasterfrenzy Ik kan me zelf de tijd nog herinneren dat Airtime ook echt airtime was.
Ja alleen het ding is dus, airtime is een gevoel. Het gevoel dat je van je stoel af komt. Dat gevoel kan je zeker al ervaren voor je negatieve G-krachten bereikt. De vraag is dan inderdaad waar de grens ligt. Bij +0,99G heb je zeer zeker nog geen gevoel van airtime. Bij +0,5G misschien ook nog niet. Maar des te dichter je bij de 0G komt, des te prominenter dat gevoel aanwezig zal zijn (waarbij je dus onder de 0G echt van je stoel af kan komen, als er geen beugel is). Waar ligt die grens dan precies, geen idee.
The_Bullgod maar waar zitten die airtimemomenten dan verstopt?
Overigens zie ik wel hoe je in die korte layout aan 11 momenten kan komen. Op de heenweg tel ik er namelijk 6:
- De "zero-G airtime drop" op de lift
- Tussen de "speed turns" in.
- Na de tweede "speed turn"
- Voor de "jr. wave turn"
- Na de "jr. wave turn"
- En de "flume floater"
Tel die op de terugweg allemaal nog een keer, uitgezonderd die op de lift en je bent er. Dit zullen zeer zeker niet allemaal ejector airtime momenten zijn, maar ik denk dat ze allemaal minstens merkbare floater airtime zullen hebben. Het zal ook vooral afhangen van de snelheid waarmee je de elementen neemt.