• WereldwijdUSA
  • Vekoma Super Boomerang voor Six Flags Great Adventure

Six Flags Great Adventure heeft eerder vandaag het bovenstaande cryptische bericht gepost.
Wat zou dit kunnen betekenen?
Volgens Coaster Kings zou het wel eens kunnen gaan om een Vekoma Super Boomerang als volgende attractie/coaster voor het park.

Coaster Kings denkt namelijk dat het volgende wel eens de betekenis zou kunnen zijn van het bericht:\
4 inversies, 50 meter hoog, minimaal 48inch lengte voor de inzittenden, 15e coaster in het park, 24 passagier per trein of nieuw voor 2024, baan is 436 meter lang.
Alleen de "10" is niet geheel duidelijk. Zou het kunnen betekenen dat de coaster 10 seconden airtime heeft of zou deze coaster de perfecte 10 krijgen als beoordeling?
Maar vooral de mogelijke hoogte (50m) en lengte (436m) wijzen overduidelijk richting deze Vekoma baan

Meer info: https://thecoasterkings.com/were-pretty-sure-we-know-what-six-flags-great-adventures-new-coaster-is

Zou schitterend zijn voor Vekoma. Hopelijk dan wel met switch track.

Lijkt me sterk dat ze hoogte en lengte in meters gebruiken als hint. Het zijn Amerikanen, die meten in feet.

Deze had ik nog niet eerder gezien dat nieuwe model.

luc136 Lijkt me sterk dat ze hoogte en lengte in meters gebruiken als hint. Het zijn Amerikanen, die meten in feet.

Normaal gesproken doen ze dit inderdaad zoals jij zegt, maar dit model is nog niet in Amerika te vinden.
    Maar er zijn ook diverse andere meningen over de mogelijke betekenis. Dus we wachten rustig af.

Zo denken sommigen dat de "50" staat voor de 50e verjaardag van het park. SFGAdv is namelijk in 1974 geopend en zou dus in 2024 50 jaar bestaan. En "436" zou in feet dan mogelijk de hoogte kunnen zijn van deze baan.
    En waar ze verder nog mee zitten, is dat deze boomerang natuurlijk maar 1 trein heeft. Dat zou veel te weinig zijn voor het park.

EDIT : aangepast van 190 meter naar 133 meter

436 ft - bijna 133 meter

Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen.

• Ron heeft hierop gereageerd.

MrRC 436 ft - bijna 190 meter 😅 Dat is Kingda Ka + 50 meter

Ik zou de rekenmachine er nog een keer bij pakken 😉

TuttiFrutti Daar wordt wel over gespeculeerd. Volgens sommige coasterfans is het de tijd (vanaf dat de Post is gepost) tot de officiële aankondiging oftewel Labor Day 2023.

Ron

Sorry, heb het aangepast.

Philosopher Dat lijkt mij logischer... De betekenis van coaster kings is me te random. Zoals al aangehaald zou het gebruik van meteres enorm onlogisch zijn, om dan vervolgens de maximum lengte weer wél in inches te gaan uitdrukken.. maar ook omdat je eerst wat statistieken over de baan hebt, het dan over de inzittenden gaat, het dan weer over de baan gaat en dan weer terug over de inzittenden..

Een aankondiging op labor day met meer informatie klinkt aannemelijker.. al ben ik er ook niet persé van overtuigd.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Ja, precies. Als Amerikanen al niet feet en inches gebruiken dan is 't om yards to doen, maar dan klopt 't weer niet, want een yard is geen meter. Ik vind de Vekoma hier wel heel ver gezocht, maar het zou wel leuk zijn voor ze.

Coasterstudios plaatste ook een video hierover. Ze geven wel enkele goede argumenten voor een boomerang, maar we zullen zien!

4 dagen later

Six Flags Great Adventure heeft een nieuwe teaser online gezet

7 dagen later

Nog een paar cryptische berichten van de afgelopen dagen

Leuk! Dus toch een aankondiging met meters. Wat een toffe attractie voor de VS en voor Vekoma.

What's Missing: Ik zou denken Wonder Woman. Zeker gezien dat karakter steeds meer in Six Flags word gebruikt.

What does it mean? Locatie wellicht tussen KK en de Flume in. Wat batman of het cijfer 1 betekenen kan ik moeilijk zeggen. Misschien word het toch geen wonder woman, maar een villain die zowel bij Batman als bij Superman en de hele justice league bekend is?? Ze hebben al iets met Lex Luthor, maar er zijn vast nog wel personages die ik niet ken of niet direct op kom.