Ik kom regelmatig in de Efteling, maar een horecapunt waar ik stelselmatig weinig kom is Fabula’s wereldkeuken. Ik heb het altijd een vervelende ruimte gevonden om te zitten. Overal krioelende mensen en kinderen die je de helft van de tijd kwijt bent omdat je geen idee hebt waar ze precies zitten. Vandaag echter toch weer eens gaan zitten omdat Polles Keuken te lang wachten was en we wel lekker binnen wilde zitten.
Geen spijt van! Ik heb eerder kritiek geuit op het nieuwe menu, maar we moesten het toch maar eens proberen.
Foto:

Park: Efteling
Horeca punt: Fabula’s wereldkeuken
Gerecht/product: Oosterse Bowl & Corn ribs
Prijs: € 11,- en €4,50
Cijfer: 9 & 9
Beoordeling: Donders, wat lekker! De kinderen hadden elders in het park al wat op dus hun honger was niet ruim. Met wat samenraapsels uit het menu (o.a. de rozemarijn en knoflook frietjes) waren ze tevreden. Maar ik luste wel iets en koos voor de bowl en was ook benieuwd naar de mais.
De bowl bestaat uit de ingrediënten die je normaal in een poke bowl tegen komt, echter was dit zonder rijst maar was dit sla. Zeer smaakvol! Goed op smaak met als ware voltreffer de kip stukjes. Ik denk dat ik niet eerder in de Efteling zulk lekker vlees gekregen heb. Perfecte kippendijen in een heerlijk jasje. Echt heel erg goed!
De mais was ook fantastisch! Kruidig en vettig van de olie. Dat klinkt minder lekker dan het daadwerkelijk is. Je krijgt 6 stukjes die je makkelijk afbijt. Prima side en misschien wel een hidden gem in het horeca assortiment van de Efteling. Ik ga hier vaker bestellen! ❤️