Afgelopen weekend ben ik een dagje naar Toverland geweest. Ik ben daar altijd wel fan van het horeca aanbod omdat het afwisselend en kwalitatief ook best goed is. Het enige overgrote nadeel is toch wel de prijs, want die ligt vaak aan de hoge kant. Hieronder twee korte reviews:

Park: Toverland
Horecapunt: Waldstube
Product: Beleg je eigen broodje
Prijs: €7,95
Cijfer: 7.5
Het concept is dat je een hoofd-beleg kiest die de prijs bepaald (in mijn geval gerookte kip), een soort broodje (rustiek volkoren), 3 toppings (sla, tomaat, parmezaan) en een sausje (pestomayonaise).
Het broodje werd erg rijk belegd, top! De smaak van de pestomayonaise had van mij wat heftiger gemogen. Het brood was goed en vers, al vulde het minder dan dat ik verwachtte nadat ik het broodje in mijn handen had.

Horecapunt: Solaris
Product: Ijskoffie deluxe met karamel
Prijs: €5.95, plus 1,50 statiegeld voor de beker
Cijfer: 8
Deze ijskoffie was erg lekker. Door de karamel goed zoet, maar niet te. Het gedoe met de statiegeld beker, manmanman. De apparaten in Port Laguna en Avalon waren stuk, en dan mag je ze ook bij de horecapunten inleveren, maar dan kan je gewoon in de rij aansluiten, en die lopen niet echt door. Het personeel daar gaf ook aan dat die apparaten bijna altijd stuk zijn, dus dat is geen goed teken.
's Avonds hebben we nog gegeten in de Flaming Feather en dat was wel weer erg lekker (maar ook weer prijzig). Twee dingen die daar opvielen:
Ze durven tegenwoordig €1,25 te vragen voor een beetje mayo bij je frietjes, dat vind ik echt schandalig.
In ons gezelschap waren er twee personen met het zelfde gerecht. Het bijgerecht daarvan werd geserveerd in een pannetje, die bij de een bijna tot de rand gevuld werd en bij de andere alleen een klein bodempje had. Dit werd gelukkig snel opgelost, maar was wel een beetje apart.