Thanks again! En goede vragen weer,
Thijs82 Wat zou je de volgende keer anders doen (met andere woorden; welke random foutjes/lessen heb je bijvoorbeeld getrokken)?
Ik zou me denk ik nog wat sterker verdiepen in wat voor events er op bepaalde plekken gepland staan in de periode dat ik erheen ga. Dat Vivid in Sydney bijvoorbeeld, ik zag nu elementen van de generale repetitie, maar dat barste eigenlijk pas echt los in de week nadat ik door reed. Wie weet heb ik er kostentechnisch en qua drukte in de stad goed aan gedaan om júist niet in die week te zijn he, maar dan heb je in ieder geval zelf de keuze gemaakt 🙂
Verder wat de reis an sich betreft eigenlijk geen dingen die ik anders zou doen, er zijn wel zaken die ik qua werk doen op vakantie volgende keer weer net wat anders ga aanpakken, maar dat zie ik sowieso allemaal als 1 groot experiment.
Thijs82 Waarom heb je voor 28 dagen gekozen en niet meer (óf minder 😅)?
Mijn langste reis tot op heden (met anderen samen) duurde drie weken. Dat heb ik altijd een mooie periode gevonden om ‘lang’ weg te zijn, met deze afstand echter kon een week er bovenop gooien echter zeker geen kwaad. Mijn langste reis in mijn eentje was twaalf dagen en dat vond ik toen best een uitdaging. Dus met die vier weken dacht ik de lat wel op een plek te hebben gelegd die én redelijk was voor de afstand én voor het behapbare in je eentje.
Thijs82 Ben je ben bewust alleen op solo reis gegaan omwille de 'uitdaging'? Was het niet te eenzaam, zo alleen in hotels en solo rondhuppelen door de pretparken? Ik zou zelf vaker een hostel (prive kamer event.) boeken voor de gezelligheid, of heb je dat niet gemist?
Inmiddels ben ik wel vaker alleen weg geweest en ik heb ervaren dat een langere periode alleen kunnen zijn je leven verrijkt in de zin van zelfstandigheid en je eigen pad durven te kiezen. Ik ga nog steeds graag met andere mensen samen op reis die ik ken, maar het voelt als rijkdom dat ik door het ook alleen te kunnen, op elk moment zelf kan beslissen dat ik nú naar déze plek wil omdat ík daar zin in heb. In het grote plaatje met betrekking tot de bestemming en datums zelf, maar ook in het kleinere plaatje als het neer komt op waar en hoe laat te gaan eten bijvoorbeeld.
Hostels heb ik nog nooit uitgeprobeerd en onbekend maakt onbemind, maar ik heb op dit moment het gevoel dat ik te gereserveerd ben voor zulke settings en dat ik mezelf liever de introverte rol aanmeet op dit soort reizen. Ik zag het gebeuren op de stoelen voor me tijdens de vlucht van Sydney naar Hawaii - twee meisjes die beiden solo reisden raakten met elkaar aan de praat, hadden beiden nog geen concrete plannen voor hun bestemming op Hawaii en verlieten samen het vliegtuig. Ik zou daar persoonlijk niet aan moeten denken op dit moment, ben daar veel te georganiseerd voor 🙂
Overigens moet ik wel nog toevoegen dat ik in Sydney twee avonden afgesproken heb met onze gezamenlijke vriend Jori, die daar tegenwoordig woont. Dat was vanzelfsprekend super gezellig!
Aurelius Klef en krap met een zweem van schijnluxe
De binnenlandse vluchten in Australië werden uitgevoerd door Jetstar, de Ryanair van daar. Halverwege de vlucht kreeg ik als een van de weinigen een lauwe koffie en slappe boterham omdat dat blijkbaar bij mijn ticket erbij zat. Iedereen om me heen was jaloers. 😅