luckyrik28 Sinds oktober 2022 was de planning om naar California te gaan al begonnen. Met 3 belgen en een Nederlander (ik) gingen we het avontuur aan om vanaf San Francisco een grote tour met de klok mee door 6 verschillende staten te doen. 3 weken lang kwamen we langs 31 parken en 4 kermissen. Ook wat sightseeing gedaan en genoeg lekkers gegeten en gedronken. Gister avond zijn we rond half 9 lokale tijd geland in San Francisco en moesten we huur auto ophalen en door de douane dus rond 11 uur lagen we op bed. Want deze ochtend moesten we vroeg opstaan om gelijk een niet pretpark gerelateerde attractie te bezoeken namelijk het voormalige gevangenis eiland Alcatraz. Erg gave audio tour dat zelfs een Nederlandse versie heeft en je leert alles hoe de gevangenen er daar het beleefde. Ook enkele ontsnapping pogingen werden verteld en andere bizarre verhalen. Vervolgens was er nog een kermis in de buurt wat ongeveer 3 kwartier rijden was vanaf de gevangenis. Daar aangekomen koste het ons 15 dollar voor parkeren en nog eens 15 dollar om er op te komen. Eerst eens zien hoeveel de attracties kostte en dan konden we rekenen hoeveel we op onze credit pas konden zetten. Er stonden 3 achtbanen op deze kermis maar 1 daarvan mocht je niet hoger dan 54 inch zijn dus ongeveer 1,20 meter. Dus we konden er 2 doen en dat werd een big apple en een zyklon die wel veel vaker voorkomen. Na de kermis was het 2 uur en kwam het zwaarste gedeelte van de trip. We moesten namelijk 9 uur rijden vanaf de kermis door Nevada naar ons hotel op de grens van Utah in West Wendover. Vanaf daar was het nog maar 2 uur naar Lagoon rijden wat in TP van morgen komt. We kwamen rond 1 uur 's nachts aan want we waren een tijdzone gepasseerd. Gelijk slapen om morgen van onze eerste parken te genieten. Bedankt voor het lezen van dit TR.
Njit luckyrik28 We moesten namelijk 9 uur rijden vanaf de kermis door Nevada naar ons hotel op de grens van Utah in West Wendover. Pfffft. Ik vind het niet erg om 5 uur te rijden op.een dag maar 9? Ik hoop dat jullie wel van chauffeurs gewisseld hebben.
luckyrik28 Njit Ja we hebben wel gewisseld om de twee uur we hadden ook al uitgerekend dat we er lang over zouden doen.
Vriend_van_de_club Komen jullie nog terug in San Francisco op de weg terug? Anders een beetje rare keuze om van Alcatraz naar een kermis te gaan en vervolgens naar Utah te rijden op dezelfde dag 😅