Vandaag de Piranha mogen beleven. Op eerste blik oogt het gebied erg opgefrist, maar de eerste teleurstelling was ook daar. Aan de wachtrij is maar zeer beperkt wat gebeurd, en de muffige bruine trap is gewoon niet aangepakt. Jammer.
Er stond amper wachtrij dus we zaten al snel in het bootje, op naar de snelle tunnel wat ik altijd een machtige start van de rit heb gevonden.
De mist viel mij tegen, was niet in grote hoeveelheden aanwezig, maar hopelijk is dat afstellen.
Wat ik persoonlijk echter echt jammer vind is dat alle snelheid uit de tunnel is gehaald. Je hebt op veel meer plekken een golf, die overigens al best wat nattigheid kunnen geven. Maar toch voelt dit gedeelte net wat tammer.
Op naar het eerste buitendeel. Het watergordijn is een leuk effect maar ik vond vanuit de tunnel niet opvallen dat het water van hevig naar druppelen ging. Kan aan het avondlicht liggen.
Daarna het effect van de waterpijlen, erg tof! Wel is de apparatuur wel heel erg in beeld, hopelijk weet begroeiing dit meer te verbergen.
De eerste bocht met waterval kwam veel spannender over, voor mijn gevoel kan je veel dichter bij de waterval komen en dus een nat pak halen.
De rotsen vind ik in het echt prima, maar lyrisch ben ik niet. Ik kan de vinger er niet op leggen maar ik vind ze qua vorm gewoon te nep denk ik.
Hierna volgt een redelijk gelijke rit als voorheen. De waterslangspuwer is een aanwinst, het inhalen is er nog steeds, wel lijkt eigenlijk overal de snelheid er meer uitgehaald. De hogere rotsen en “tunnel” na de voetgangersbrug is imposant.
Tenslotte is de winkel écht een verbetering en de merchandise mooi. De zomerhoedjes lijken een hit.
Al met al is de Piranha nog steeds een topper, maar er had net wat meer met euro’s gesmeten mogen worden wat mij betreft. Zeker het niet aanpakken van de wachtrij (er zaten nog vale stickers op de leuningen) vind ik na zo’n sluiting echt zonde.
Daarnaast heeft de rit voor mijn gevoel meer locaties waar je nat kan worden maar komt ie ook tammer over en dat laatste vind ik jammer.
Na 8 maanden werk, had er dus concluderend nét wat meer geplust mogen worden wat mij betreft maar de rit had juist wat meer bij het oude mogen blijven.