Vandaag voor de eerste keer het vernieuwde Avalon gaan bewonderen. Ik ben onder de indruk van het totaalplaatje, ookal zijn 3 van de 4 attracties niet voor mijn doelgroep.
Naar mijn mening is Avalon nu echt compleet. Eindelijk. Alles blend mooi samen. De groen inrichting met de mooie bloemen, planten en volwassen bomen werd doorgezet. Het lijkt alsof de nieuwigheden er al jaren staan. Fantastisch.
Bijna 2 maanden na de opening zijn in Waterdwarf Alley wel enkele defecten die nog niet verholpen zijn. Beetje jammer dat dit niet meteen wordt aangepakt. Het waterrad van één van de huisjes piept zodanig luidt, dat je het van ver hoort. En ook Morgana haar hart ontdooit al niet meer, er spuit geen schuim uit het standbeeld... dat was wel jammer. Dat moet toch makkelijk en snel op te lossen zijn?
Wat betreft Pixarus, de enige attractie die voor mij bestemd is: leuk ding... als je weet hoe je de vleugels moet besturen.
Het zit em in de techniek: vooral niet te snel willen wapperen. Rustig opbouwen en de wind vangen zodra je boven bent. Vooral niet snel willen tegen sturen, even geduld hebben tot je de wind mee hebt en dan terug draaien... en dan ben je vertrokken. Plus, als je onderaan langs het station vliegt in de draairichting (links) sturen en zo houden. Pas als je weer naar boven gaat terugsturen om weer wind te vangen.
Anders ben je eraan voor de moeite.
Ik merkte wel dat het ook afhangt van de plaats waar je zit hoe goed je overkop kan gaan en wellicht ook in combinatie met de remmen die erop staan. Op stoeltje 12 kon ik 12 keer over de kop draaien. Op stoeltje 11 was dat dan bv. een stuk moeilijker en kwam ik niet voorbij 2 keer over de kop gaan.
Ik moet ook zeggen dat je best veel kracht moet zetten als je met de juiste techniek de vleugels wil bewegen. Na 12 keer over de kop gaan, waren mijn armen wel moe. Zeker als je de vleugels tegen moet houden in hun positie om wind te vangen. Aangezien het mechanisme ze terug in neutraal probeert te duwen. 😅
Ik zag voornamelijk veel ontgoocheling bij de mensen die 0 keer over de kop draaide en dat was doorgaans 9 van de 12 stoeltjes. De anderen lukte het hooguit 2 of 3 keer.
Ik kreeg ook de vraag van wachtenden hoe ik het voor elkaar heb gekregen om 12 keer over de kop te gaan. Techniek & de plaats waar je zit zijn de beslissende factoren.
De attractie is toegankelijk voor kinderen die helaas nog niet de vleugels kunnen besturen omdat deze tegendruk geven. Dat vond ik jammer voor de kinderen die erin gingen, die kwamen er het meest teleurgesteld uit. Ik zou de toegankelijkheid aanpassen om deze hoeveelheid teleurstellingen te voorkomen. Het komt overigens de capaciteit ten goede. 😝 Maar ja hoor, zelfs volwassen vonden het moeilijk.
Ik vond het dus best een aangename toevoeging doordat het me gelukt is om over de kop te gaan. Anders kan het tegenvallen. U zijt gewaarschuwd. 😏