Vorige week zelf TVL bezocht. Het deel achterin Avalon is toch wel écht een zone apart geworden. Wat ik zeker niet verkeerd vind.. Maar dat maakt wel dat Pixarus er véél te kleurig bij staat in de rest. Dat maakt het wat rommelig aan die kant. De theming binnen in Pixarus is wel adembenemend.
Pixarus is nu al gammel. Enkel stoeltje 10 kon fatsoenlijk spinnen en er was één stoeltje dat na elke rit eerst handmatig recht gezet moest worden. Jammer dat.
De overige huisjes die toegevoegd zijn vind ik ontzettend leuk en zoiets ontbreekt nog écht aan de andere kant.
De kleine updates die aan Merlin's quest gedaan zijn maken de rit helaas niet echt beter.
Garden tour is eigenlijk té klein. Speakers zijn liefdeloos erin gekwakt zonder ook maar een poging te doen ze te bedekken. Leuk dat ouders er omheen kunnen lopen, maar tegelijkertijd krijg je daardoor een eigenlijk best matig afgewerkte attractie. Dat terwijl wat er gedaan is, wel écht leuk en goed gedaan is. Zeker het ronde "plein" in het begin waar je omheen gaat is gewoon een gemist kans om er iets leuks mee te doen. Hopelijk komt dat nog.
Dragonwatch was gesloten vanwege het incident niet lang ervoor. Ziet er thematisch ook goed uit. Vooral slim hoe de "Bruggen" goed in het thema opgenomen zijn. Vind ik qua theming beduidend beter geslaagd dan de versie bij Disney.
Het is jammer dat Toverland nog redelijk lang tussen de projecten in heeft zitten. Ze hebben de potentie om serieuze concurrentie voor de Efteling te kunnen vormen, maar ze blijven daarvoor nog te klein met te weinig grote attracties.