Vaak zijn de eerste zomeravonden op vrijdag nog rustig. 30 juni, 7 juli als je nog kan kiezen?
Daarnaast zijn al veel tips gegeven dat het in de avond vaak wat afzwakt qua tijden en mijn ervaring van vorig jaar is dat de weekenden vaak rustiger zijn als doordeweeks in de zomer. Maar je moet ook wat geluk hebben. Je hebt altijd wel van die bijzondere dagen op een dinsdag ofzo dat het ineens superdruk is en je echt 60-90 min rijen ziet.
Voor mijn gevoel is het in de weekenden dan wat stabieler druk met max 45-60 voor Piranha, Droomvlucht, Joris, Vliegende Hollander, Baron, Symbolica.
De overige attracties hebben veel meer piek- en daluren en kan je altijd wel met 15-30 min doen gedurende de loop van de dag op een drukke dag.
Tenslotte, wil je om tien uur meters maken met nog korte wachttijden dan kan je 2 routes volgen.
Of eerst richting Ruigrijk en daar snel alle achtbanen doen. Nadeel is wel dat veel dit doen en ik elke keer als wij dit doen er wel weer 1 of 2 achtbanen zijn die opstartproblemen hebben en dan ben je alle winst kwijt. Dat is een risico dus zie je in de app nog achtbanen “tijdelijk gesloten” dan kies ik die route niet meer.
Andere route is direct naar Droomvlucht en dan door naar Reizenrijk waar het vaak pas einde ochtend druk wordt. Eventueel daartussen de slakken in Laaf meepakken.
Symbolica doe je in de middag als het daar rustiger is en daarna Max en Moritz en Fata die dan veel rustiger zijn.