Ik heb verschillende ideeën die ik voor mogelijk acht:
1. Uitbreiding Plopsaqua
Ik hoop op een tweede hal aan de achterzijde. Als ze broodbar Henriette kunnnen opkopen hebben ze hier ruimte voor. Dan kunnen ze aanbouwen tot het Plopsa Magazijn.
2. Uitbreiding indoorgebied (aan Mayaland)
De Big & Betsy hoeve is naar mijn mening gedateerd. Hier zie ik liever een hal komen met extra indooraanbod, aansluitend op Mayaland.
3. De eigendom van wijlen mevrouw Florizoone.
De oppervlakte - een villa met gigantische tuin - van de voormalige eigenares van Plopsaland de Panne - beter bekend als het voormalige Melipark, biedt mogelijkheden (rood omcirkeld op onderstaande foto). Studio 100 heeft nog nauwe contacten met de familie Florizoone en ik ben dus benieuwd of ze de grond kunnen overkopen aangezien mevrouw Marthe Florizoone 2 jaar terug overleed.
Dit biedt enorm veel plaats voor een gigantische indooruitbreiding die kan aansluiten op Circus Bumba dat weldra opent (geel omcirkeld).
Samen met een indoorgebied op de plaats van de Big & Betsy hoeve kan hier een aansluiting gemaakt worden met Mayaland. Zo ontstaat van Mayaland tot Circus Bumba een gigantisch indoorpark waarmee ze jaarrond open kunnen zijn.
4. Het Bos van Plop
Deze darkride staat op de slooplijst. Ik ben benieuwd op het thema van Plop blijft bestaan aangezien er geen nieuwe opnames meer zijn van de gelijknamige kinderserie.
5. Bowl Inn De Panne
Dit is heel wishful thinking maar op de lange termijn deze bowling opkopen, biedt mogelijkheden om verder indoor uit te breiden. Indien er een indoorgebied ontstaat tussen Mayaland en Circus Bumba, kan op deze plaats het indoorgebied nog verder uitbreiden.
Dit is mijn wishful langetermijnvisie, rekening houdend met de wens van Plopsa om een degelijk en groter indooraanbod te ontwikkelen in de toekomst. Ook is indoor uitbreiding aan deze zijde de enige mogelijkheid om uit te breiden en te vernieuwen in verband met de buren.
Kortom: deze hoek van het park biedt mogelijkheden voor een gigantisch indoorgebied (ongeacht of het met/zonder de Bowl Inn is):