Steven Bizar, ik dacht dat dit het oude Piraten topic was maar helaas. Ongelofelijk dat een park weer zoiets meemaakt. Hopelijk geen slachtoffers of gewonden, dit is een best bebouwd gebiedje en een uitdaging met evacuatie, al zou dit ongetwijfeld wel goed geregeld zijn geweest!
Loekiloeki Dit is inderdaad de walkthrough Zauberwelt der Diamanten. Daar zit ook deels de powered coaster en de logflume binnen. Het Spaanse themagebied is inmiddels compleet afgesloten en mensen worden uit de Supersplash geëvacueerd. Hopelijk slaat het niet zo over zoals een paar jaar geleden.
Ivetje Wat een drama weer zeg 😢 ik hoop zo dat de schade mee valt, maar aan de foto’s en filmpjes te zien vrees ik het ergste…
Eftelabbo Dat is wel echt heel erg balen😥. Hopelijk is de schade minder groot dan in 2018. Wel heel erg treurig dat dit nu weer gebeurt.
JaylonToverlandgek Dit is echt erg! 2x in dit park.... ik zou normaal deze week in europapark zijn maar echt sneu! Dit wordt 1 credit minder voor mij dit jaar 😪
JaylonToverlandgek Loekiloeki ja! Maar ik bedoelde het niet zo maar bedoelde meer van dat ik door zoeen erge manier de credit moet missen
Bami Wat vreselijk! Voor de 2 keer in 5 jaar tijd en weer net voor het hoogseizoen. Hopelijk hebben ze het snel onder controle.
Jabo Wat heftig weer. Dit gun je geen enkel park en al helemaal niet Europapark na hun vorige brand een paar jaar geleden. Ik hoop dat de schade mee valt en snel herstelt kan worden.
John Dat ze het opnieuw bouwen / verbeteren is een feit. Ik hoop vooral dat het vuur klein genoeg begon zodat de mensen die er rondliepen of in de attracties zaten die erdoorheen lopen veilig buiten kwamen voor het zo heftig werd als op de video’s!
Mark Souvenirwinkel Spaanse zijde, Panorama Bahn, Alpenexpress en Logflume kan je voorlopig wel afschrijven denk ik. Zauberwelt en de winkel natuurlijk ook. Ze komen hier vast veel beter bovenop met een betere Logflume en Alpine coaster. Maar wat een verschrikkelijk nieuws weer. Hopelijk geen persoonlijk leed
pretparkgekkie05-10 Niet weer, en nu ook bij de meest nostalgische achtbaan, de 1ste achtbaan van het resort en en de eerste attractie log flume): We weten van EP dat ze het gaan verbeteren, maar dit is niet goed): hopelijk is iedereen veilig eruit gekomen.
Steven https://www.badische-zeitung.de/brand-im-europa-park-ausmass-des-feuers-noch-unklar Volgens dit artikel waren er 2 of 3 luide knallen te horen, ik hoop zeker dat het evacueren snel en goed is verlopen en dat die knallen pas later hebben plaatsgevonden door het vuur en niet het vuur hebben veroorzaakt...
PretparkPro Steven Pure speculatie : maar die knallen zou dat te maken hebben met dat de powered achtbanen transformators hebben staan daar in de buurt mogelijks? Zouden die transformators die plof gegeven hebben aangezien het ergens in die hoek begonnen is bij die 3 attracties?