pretparkgekkie05-10 Omdat ik vermoed dat dan gewoon de onderdelen die vervangen moeten worden, vervangen moeten worden. Net zoals bij de Python ook nog onderdelen zijn blijven staan.
In dat opzicht is het in mijn ogen geen nieuwe attractie. Ik vermoed dat een groot deel van de attractie gewoon behouden zou worden in dat geval: de stalen constructie lijkt mij nog in orde te zijn (al verwacht ik wel dat de as bovenin vervangen zou worden) en dat de boot zelf vervangen wordt. Maar een complete sloop van de bestaande attractie zie ik in dat geval niet gebeuren.
Uiteindelijk is dit wel een heel ander verhaal dan de meeste andere attracties: de boot is niet veel meer dan een frame, dat kan je gewoon strippen tot op het bot en alles vervangen. Een volledig nieuw frame maken - tenzij er metaalmoeheid is - zou best wel wat overkill zijn.
Dus inderdaad: ze kunnen op een bepaald punt beter een "nieuwe" zetten, maar dat zal geen complete sloop zijn.
Brabander Exact dit dus. Wat vervangen moet worden ineens vervangen, en de rest gewoon behouden.