Ik heb toch al eerder gedacht dat ik het idee van een "middeleeuwse show" daar zeker wel op z'n plaats vind. Ik ken het verhaaltje van Raveleijn zelf ook amper, of nu ja, ik weet dat het gaat over kinderen die transformeren in ridders wanneer ze door de stadspoort gaan. Ik herinner me nog wel dat er véél gezeur kwam over de interne logica toen de stadspoort niet alleen buiten de arena werd opgesteld maar ook binnen de arena deel van het decor werd. Deels omdat daardoor delen van de show uit het zich werden onttrokken, maar ook omdat het natuurlijk niet 'klopt' dat er twee poorten zijn, en dat de show daarom niet "immersive" is.
Dat verhaaltje met de kinderen en de magische poort hoeft voor mij niet. Dat wij door die magische poort gaan om naar de arena te kijken is ergens al genoeg. Nu het decorstuk in het midden ook eens in brand is geschoten is de vraag of we dat ding misschien ooit nog eens terug gaan weghalen - als dat gebeurt kan de draconicon weer wat beter zichtbaar worden, toch?
Ik zou er dan iets van maken à la "we vieren feest hier in de stad, want het is zoveel jaar geleden dat het kwaad werd verslagen, hier zijn wat acteurs in gekunstele kostuums die iets naspelen, oh nee, de slechterik is teruggekeerd, het is echt, roep de helden van weleer erbij, die komen net op tijd aan om de burgers te redden van de gereanimeerde draak, joepie, de vrede keert terug, happy end."
Maar dan beter, hé.