Ik zou de pop eerder zoeken in een Afrikaanse attractie.. vooral vanwege het uiterlijk dat tegenwoordig behoorlijk wat haat over zich heen zou krijgen.

Waarom moet the animatronic persé uit PHL komen, misschien komt het uit het Afrikaanse gedeelte van EP, dat ook veel haat heeft gekregen. Of weten jullie zeker dat het uit PHL komt? Anders moet je naar PHL zelf komen om te kijken of vragen aan de servicedienst.

pretparkgekkie05-10 Anders moet je naar PHL zelf komen om te kijken of vragen aan de servicedienst.

Phantasialand gaat hier vrijwel zeker geen uitspraken over doen.

pretparkgekkie05-10 Wij weten het niet zeker, maar het werd die vriend van me verteld toen hij deze animatronic kocht. Dus ik hoopte er met dit topic achter te komen of dit inderdaad het geval was en zo ja, waar deze gestaan heeft.

Stuur eens een e-mail aan christian.theis@phantasialand.de , wellicht dat hij het bij iemand kan navragen. Ik weet niet of Herr Jursitzka er nog werkt, maar als iemand het weet is hij het, dus wellicht dat Chris het aan hem kan vragen. Het aantal mensen dat dit nog kan weten zal op een hand te tellen zijn gezien het al heel lang geleden is, het verloop groot is en Phantasialand alles vernietigt of verkoopt als het niet meer gebruikt wordt. Een museum zal er dus nooit komen.

16 dagen later

Een hele andere vraag...welke Animatronics komen uit de SIlbermine en staan nu in Geister Rikscha? Ik vermoed de poppen die een schep vast hebben in de scene bij het goud (met die vliegende geest na het spookschip).

In de eerste scene in de bocht die je ondergronds brengt staan wat poppen achter een hek die uit de zilvermijn komen. Verder zou ik er geen weten, maar na een make-over is dat natuurlijk ook lang niet altijd herkenbaar.

Coasterfrenzy In de eerste scene in de bocht die je ondergronds brengt staan wat poppen achter een hek die uit de zilvermijn komen.

Nee hoor, die komen uit Tanakra Theater.

In Geister Rikscha staan geen animatronics die zijn hergebruikt uit Silbermine.

Trollenbol

Interessant, nooit geweten! Iemand toevallig een foto van waar ze exact staan in de Geister Riksha?

2 maanden later

Een mogelijke lead.
            Op de expositie van Stichting Kermis-Cultuur op de Tilburgse Kermis kwam ik deze animatronic tegen van een kikker met een paraplu. Gezien de schaal, materiaalkeuze (harde plastic ogen, grasmat voetstuk enz) en algemene stijl lijkt hij mij van dezelfde fabrikant te zijn als het figuurtje uit de OP.

Wie die fabrikant is durf ik niet te zeggen en ik heb er ook niet aan gedacht om ernaar te vragen. Maar mocht je nog op zoek zijn naar informatie, is het wellicht de moeite waard om contact op te nemen met Stichting Kermis-Cultuur. Als zij je kunnen helpen aan de naam van de fabrikant, en die je te woord willen staan, is het mysterie misschien zo opgelost.