Een vriend van me heeft een kringloopwinkel en heeft deze animatronic op de kop weten te tikken. Hij zou in Phantasialand moeten hebben gestaan en beweegt op stroom.
Heeft iemand een idee in welke attractie deze gestaan zou moeten hebben? En nog beter, zijn hier dan wellicht foto's van?

Er is ooit een soort van sprookjesbos geweest genaamd märchenwald met veel poppen. Maar of dit daar uit komt weet ik niet. Kan ook zomaar ergens anders uit komen of misschien zelfs helemaal niet uit phantasialand, maar laten we van het laatste maar even niet uit gaan

BartvL Misschen ergens in het Afrika gedeelte?? Of HollyWood tours, helaas ben ik nooit in de laatste geweest, zag hem niet staan en liep erover heen.

Op het meer was vroeger een bootjes attractie, die ging door enkele tunnels alwaar er verschillende annimatronics stonden. Vlak voor het meer stonden 3 hutten in Hawaï thema. Met restaurant en een show geloof ik.

Hollywood Tours, bij het hutje waar de krokodil rondjes zwemt en die aap de touwtjes vast heeft.
      Nee toch niet.

BAVI Op het meer was vroeger een bootjes attractie, die ging door enkele tunnels alwaar er verschillende annimatronics stonden

Vikinger Bootsfahrt.

Misschien eens horen op het Phantafriends forum?

Dat ding komt volgens mij nog uit het restaurant van het oude Hawaï gedeelte. Als ik me niet vergis staan daar nu de Winja's?
      Wat een leuk ding! 😃

Jullie roepen ook allemaal maar wat. 🙂

Ik durf met zekerheid te zeggen dat deze figuur niet uit Phantasialand komt. Sprookjes en attracties uit de beginjaren hadden ofwel marionetten gemaakt door Richard Schmidt zelf, ofwel statische beelden. De Oldtimerbahn (1967) had een Afrika-scene en viel in de laatste categorie. Daarnaast komen de cartooneske stijl en afwerking niet overeen met wat destijds in het park stond (voetstuk met grasmat is typisch iets voor verplaatsbare animatronics).

Het lijkt mij een figuurtje te zijn die in een winkeletalage of zoiets heeft gestaan. Waar dan precies, is moeilijk, zo niet onmogelijk te achterhalen.

Overigens staat er momenteel op eBay een animatronic te koop die wel echt uit Phantasialand komt: de Yeti!
      https://www.ebay.de/itm/115813926669

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Trollenbol Sprookjes en attracties uit de beginjaren hadden ofwel marionetten gemaakt door Richard Schmidt zelf, ofwel statische beelden.

Dat is niet helemaal waar. Volgens https://darkridedatabase.com/listing/wikinger-bootsfahrt/
        waren de beelden voor de :
        Seeräuberfahrt nach Carthagena (1968 - 1979)
        Vikinger Bootsfahrt (1979 - 1999) gemaakt door Hofmann Figuren.

MrRC Hofmann leverde enkel de levensgrote dieren langs de oever, die pas jaren na opening werden bijgeplaatst.

• MrRC vindt dit leuk.

Dank voor alle reacties! Ik ben benieuwd of iemand echt duidelijkheid kan geven, want het is toch wel interessant om te weten waar dit vandaan komt. En of het inderdaad uit Phantasialand komt.
          Ik heb in ieder geval nog wat bewegend beeld kunnen uploaden:

Gek idee misschien, maar heb je met Phantasialand zelf al eens contact hierover gehad?
          Als iemand het weet zullen het de mensen wel zijn van Phantasialand zelf.

JeepeeB Als iemand het weet zullen het de mensen wel zijn van Phantasialand zelf.

@BartvL , misschien dat @Alain (ik hoop dat ik de goede heb) het weet ?

JeepeeB Dat zou inderdaad een volgende stap zijn. Maar ik dacht: laat ik eens op dit forum beginnen. Hier zit toch wat jaren pretpark-kennis bij elkaar verzameld.
            Mocht ik meer info krijgen, zal ik het hier laten weten.

• MrRC vindt dit leuk.

Hij lijkt me te klein om uit één van de elektronische poppentheaters te komen.. Maar sprookjesbos zou kunnen. Hoewel veel poppen inderdaad marionetten waren, zijn er ook genoeg zoals dit geplaatst. Ik denk echter dat Trollenbol gelijk heeft en dit niet uit PHL komt, maar het kan prima iets van een ander Duits park zijn.

Misschien hier nog wat meer over het hawaiaanse restaurant. Tussen 1967 en 1993 heeft Phantasialand een hawai restaurant gehad. Aangezien het thema van de animatronic zou hij best hieruit kunnen komen.

Bron tikieurope.com

Hier wat bronnen met meer informatie:
            https://mytiki.life/tiki-bars/the-hawaii-restaurant-phantasialand
            http://www.tikieurope.com/locations/presentation.asp?LOCID=87

Ik heb geen foto kunnen vinden van de animatronics in het restaurant.

Wat ik me nog van dat restaurant kan herinneren is dat ik de buitenkant mooier vond dan de binnenkant. Vooral de koppen en houtsnijwerk gezichten trokken m’n aandacht, maar das logisch want ik zal ongeveer 10 zijn geweest rond die tijd.

In ieder geval voor een 10-jarige is de binnenkant niet interessant genoeg geweest om er iets van op te slaan. Dus ook ik vrees dat je animatronic niet op deze plek heeft gestaan, want destijds eisten die machines met musicerende aapjes bij de V&D filialen altijd m’n complete aandacht op, lol 😂😂😂

Maar ongeacht dat, wat een ontzettend gaaf ding! 🤩

SynVox218 Het Hawaii-Restaurant was vanbinnen niet gedecoreerd en er stonden dan ook geen animatronics. Het was in feite een extern ingekochte, transportabele eettent met een fraai frontje ervoor. 🙂

Trollenbol Het was in feite een extern ingekochte, transportabele eettent met een fraai frontje ervoor.

Zoals de meesten wel weten stamt de oprichter/eigenaar af van een lange lijn van kermisexploitanten. Zeker in de beginjaren van PHL waren het vaak eetzaken van de kermis die dan in het park gezet werden, met zoals gezegd, een leuke ombouw er omheen of er voor, soms wisselden ze zelfs tijdens het seizoen, dat had het publiek verder toch niet door.