R013 Wat wel een enorm gemis is ( correct me if im wrong) is de Droomvlucht act van vorig jaar. Dit was echt een geweldig tafereel!
Die is dit jaar gewoon teruggekeerd. Ze hebben natuurlijk niet voor niets die hele Elfentroon weer neergezet op het plein.
Dit is in de basis een heel leuk plein en entertainmentact (wel vrij simpel, eigenlijk gwn een soort veredelde meet and greet) Toch had ik het wel leuk gevonden als ze dit jaar uiteindelijk wel het originele plan van de concept art hadden uitgevoerd en nog wat entertainment hadden toegevoegd, bijvoorbeeld een meet & greet met Oberon en/of Titania. Vind de wijzigingen tegenover vorig jaar (toevoeging van een betaalde schmink-kiosk) vrij summier op dit plein, terwijl vorig jaar wegens mogelijke coronaperikelen nog niet volledig werdt uitgepakt. Nu het de Efteling financieel weer voor de wind gaat, had ik verwacht dat het daarom ook groter aangepakt zou worden dit jaar.
Het "entertainment" in Ruigrijk vind ik trouwens echt 3 keer niks. Past totaal niet de Efteling zo'n DJ (zulk soort entertainment had de Efteling toch niet meer nodig?) en een "show" rondom techniek en wetenschap. Voelt meer als iets voor Walibi Holland. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar het lijkt mij dat dagjesbezoekers helemaal niet op dat soort info over pneumatiek et cetera zitten te wachten en niet met zulk soort dingen bezig zou moeten zijn. Had dan iets gedaan rondom de verhalen en karakters uit Ruigrijk of breng zoiets als de oude Matrozen in de Mast show met acrobatiek terug, maar niet dit. Hoop dat dit een soort probeersel/experiment was en niet terugkomt volgend jaar........ Vorig jaar had je nog de Efteling Muzikanten op het Ruigrijkplein, de Statige Stuurman bij DVH, Joris op de Draak en de Wegenwacht die rondreden, en de Gouden Kompels rondom Baron 1898. Dat waren veel meer acts maar bovenal veel passender bij de Efteling. Zo zonde dat ze daar niet gwn op voortgeborduurt hebben.