MrRC Ik ondervind geen hinder of iets dergelijks van de 3d bril in genoemde Shooter uit Duitsland. Ik ben ook nog brildragend en vergeet soms dat ik een extra brilletje opheb als het spannend genoeg is, gedurende het verloop van attractie.
Ik draag zelf ook een bril en heb er zelf ook niet zozeer last van. Mijn punt gaat meer over het verhaaltechnisch wegwerken van de 3D-brillen en schermen. Zeker qua techniek (je komt voor een scherm te zitten en daar moet je punten halen), klinkt dat in mijn ogen toch net te modern voor een park wat tot nu toe vooral richt op fantasie/oudheid/middeleeuwen/beginnende techniek.
Bij Maus Au Chocolat werkt dit prima omdat dit vanuit de tijd waarin de attractie 'woont' dit idee wel kan dragen. Spiderman is natuurlijk hypermodern dus dat kan ook makkelijk verwerkt worden (en wordt ook goed gedaan!). Popcorns Revenge is ook een voorbeeld waarin het verhaaltechnisch past.
Ik zie Toverland daarom liever een klassieke shooter maken met decors i.p.v. schermen. Gewoon lekker schieten en genieten van de vele opties en decors, i.p.v. geforceerd rijden en tussendoor moeten stoppen bij een scherm. Zou Toverland het niet 'kunnen' verwerken in een passend verhaal? Vast wel. Maar ik ben er niet zo'n fan van om het zo geforceerd te maken.
Klopt, maar het zijn wel fijne attracties die een grote herhalingswaarde hebben en daarnaast erg populair worden ontvangen. Zo zijn er ook in alle parken wel draaimolens, carrousels of dergelijken te vinden. Moet het de grote uitbreiding zijn die 10.000 extra bezoekers trekt? Absoluut niet. Maar een leuke extra in een nieuw gebied zou erg welkom zijn.