Ik denk niet dat Toverland nog erg druk bezig is met verblijfsaccommodatie. Dit hebben ze ooit gezegd en vervolgens hebben ze gemerkt dat de camping eigenlijk best goed werkt. Ik verwacht dat ze geen duur hotel of vakantiepark gaan bouwen. Hooguit maken ze de camping wat permanenter door het in het Ithaka thema mee te nemen.
Verder verwacht ik dat de volgende uitbreiding de darkride zal zijn en dan wel in Port Laguna. Hier kun je namelijk de muur van de gastenservice gebruiken om de loods te verstoppen. Toverland weet goed dat veel mensen de ongedecoreerden loodsen erg storend vinden, maar ook dat het decoreren van een loods erg duur is (daarom is er ook voor Waterdwarf Alley gekozen i.p.v. thematisering van de Fenix loods). Daarom is de locatie achter de gastenservice best een goede plaats om een darkride te bouwen.
Wat voor soort darkride het gaat worden weet ik niet. Ik lees veel posts over een trackless systeem maar zou dit dan niet te veel vergeleken worden met Symbolica? Ook omdat deze darkride waarschijnlijk een soortgelijk thema (namelijk magie / toveren) zou krijgen. Eerder verwacht ik de Inverted Powered Coaster van Mack rides als ride-system. Dat is het perfecte systeem om een darkride te maken met een thrill-factor, precies wat de directeur zei dat hij zou willen.
Maar eerst denk ik dat ze de boosterbikes nog wat zullen aankleden net zoals gedaan is bij Expedition Zork en de Blitzbahn. Dit kan een heel goedkope upgrade zijn om de tijd te vullen. Verwacht namelijk niet dat de darkride er voor 2026 gaat komen. Wat denken jullie?