Ik wil even terugkomen op de vraag welke thema's Toverland nog kan uitvoeren. Ik herriner mij dat Jean Jr. ooit in een interview of iets dergelijks iets zei over een toekomstige darkride. Dat die dan toch een stuk spannender mag zijn dan Merlins Quest, dat vond ik opvallend, omdat Merlin's Quest al best mysterieus is. Dat kan toch zeker bij kinderen als spannend worden ervaren.
Het eerste thema waar ik dan aan denk zijn heksen en dan niet zoals Toos. Maar echt de heksen die snachts in het bos samenkomen, kaarsen in cirkels met de vorm van een ster zetten en eigenlijk gewoon de heksen uit The Witches Forest. Daar zullen vast veel verhalen over zijn en nog te bedenken zijn. Al zou ik naast een spannende darkride niet weten welke attracties er nog meer bij zouden passen zonder het meteen weer te kinderachtig te maken zoals vliegende bezemstelen enzo.
Een ander thema wat al vaker voorkomt in de decoratie van Toverland, met name Avalon, is astrologie. Nou hoeft Toverland geen horoscopen te gaan maken, maar ik denk dat het qua esthetiek best een bruikbaar thema is om verschillende attracties naar de thematiseren. Naast de bekende en minder bekende sterrenbeelden heeft astrologie ook te maken met de planeten, die soms ook weer verband hebben met Griekse mythologie.
Een ander verband dat gelegd zou kunnen worden zijn de Maya's.
Een thema waar ze nog veel richtingen in kunnen en gegarandeerd mooie attracties meer kunnen bouwen.
Een derde thema waarvan ik toch stiekem wel benieuwd naar ben wat Toverland er van kan maken is The Wonderful Wizard of Oz, het verhaal is publiek domein, net als een andere bestaande tovernaar die Toverland ooit binnen heeft gehaald.
Ik denk dat zeker met de smaragdstad een compleet nieuwe stijl ontwikkeld kan worden en dan zou ik juist een compleet 360° gebied verwachten als Rookburgh. En natuurlijk de Yellowbrick road door Munchkinland, het bos en de plek waar the wicked witch form the west woont. En dat laatste brengt met toch weer terug bij die heksen.
Genoeg materiaal voor thema's en attracties lijkt me.
Nou ben ik niet perse voorstander van nog een keer een bestaand verhaal te gebruiken, maar als ze het dan doen, dan stem ik op the Wizard of Oz. En Toverland kan daar vast wel net als met Avalon 2.0 iets compleet anders van maken.
Ben benieuwd hoe jullie erover denken.