maramsp Volgende vraag gaat over de MP expres. In mijn ervaring was deze altijd net wat beter dan de condor, maar het is dus jaren en jaren geleden dat ik deze SLC heb gedaan. Dus specifiek voor de MP express, waar kan ik het beste plaatsnemen (dus voor, achter, links rechts) om zo min mogelijk hoofdpijn te krijgen? Ik weet dat het helpt om je hoofd tegen de beugel te drukken, of tegen je hoofdsteun, maar de laatste keer dat ik de condor deed, had ik toch de rest van de dag hoofdpijn.
Ik vind MP Express iets fijner dan de Condor. De bocht na de Sidewinder geeft wel serieuze rake klappen weg. Ik raad je aan om je hoofd helemaal aan de linkerkant van de beugel te drukken.
maramsp Volgende vraag is over de bandit. In een ander topic heb ik iets gelezen over waar ik het beste plaats kon nemen voor een degelijke rit. Als ik het goed heb onthouden was dit in het midden van een karretje, en dus niet boven de wielen, en dat het ook niet uitmaakt of het voor of achter in de trein is. Maar heb ik dit goed onthouden of niet?
Mijn ervaringen verschillen enorm, maar de meest recente (november 2022) ervaring was dat je het beste op de één na laatste rij kunt zitten. Je zit dan achterin en niet boven de wielen. Voorheen was rij 2 altijd de beste plek, maar sinds een paar jaar zit er een serieus pijnlijke knik onderaan de tweede drop waarbij je het gevoel krijgt dat je nek breekt. Achterin voel je die knik veel minder tot niet.
maramsp Volgende In mijn ervaring ben ik altijd droog uit de oude bermuda triangel gekomen, maar sinds dat het nu die area 51 (volgens mij) is, hoor ik gemixte verhalen over hoe nat die is. Dus wat is jullie ervaring daar mee, in ogenschouw nemend dat het vrijdag tegen de 20 graden aan gaat worden.
Ga er maar vanuit dat je bij de eerste drop goed nat kan worden. Als je een privébootje hebt, ga dan op de derde rij zitten. Ik gebruik mijn tas altijd als "schild" tegen het water.
maramsp Hetzelfde geld voor Dora, ook daar hoor ik gemixte verhalen over. Dus wat is jullie ervaring
Dora heeft een hele natte grot bij de kleine drop, waarbij het water van de splash terug de boot in kletst. Daardoor is Dora soaked.
maramsp Dan over de rapid river (ik ken hem nog als die neverending story rapid river), is die nog steeds zo kurkdroog als dat die vroeger was, of wordt je tegenwoordig wel nat?
Dit verschilt per rit. Ze hebben extra watereffecten sinds de ombouw die je best nat kunnen maken. Deze moeten dan wel aan staan. de rapid is 1 van de leukste rapids van Europa en zeker de moeite waard om te bezoeken!
maramsp En als laatste, heeft er iemand ervaringen met de fast passes die movie park aanbied, en zo ja, wat zijn je ervaringen geweest, zowel positief als negatief?
Het werkt hetzelfde als Fastlane in Walibi Holland. Movie Park heeft echter nogal de neiging om de (online) wachttijden langer te maken dan dat ze daadwerkelijk zijn. De prijzen variëren ook per dag. Mocht Bronze niet al te duur zijn, dan is het wel een aanrader. Je kan dan in theorie 2x zoveel doen op een dag dan normaal (digitaal wachten en fysiek wachten tegelijk).
Als laatste tip zou ik meegeven: wees op tijd! Zorg dat je op tijd binnen bent en loop/ren om 10:00 meteen naar Van Helsing. Daarna kun je het beste Star Trek doen en vervolgens eventueel wat attracties op Santa Monica Pier. Bandit opent meestal wat later (soms 11:00, soms zelfs later). Ga daar op tijd staan voor de rij open gaat. Bandit en Van Helsing hebben echt een drama-capaciteit. De flatrides hebben vaak amper tot geen wachttijd (hele drukke dagen uitgezonderd). Area 51 kun je het beste rond 14:00 doen wanneer de ochtenddrukte daar weg is.