asuran
Een achtbaan is geen gebouw. Het gaat om werkelijke gebouwen (dus ook horeca of een opslagloods) en het park zit nog niet aan de max maar hikt er tegen aan. Duidelijk geworden na het verzoek tot aanpassing of verduidelijking van het bestemmingsplan na de uitspraak van de Raad van State.
Overigens had het park van mij die zelf opgelegde 11% wel los mogen laten. Na Baron en Symbolica, en in het bijzonder de kaalslag bij M&M, mis ik allang het échte groene karakter van losse attracties in een bosachtige omgeving. Daarvoor voelt het inmiddels te vol gebouwd.
Een ruim opgezet park met veel groen is er nog steeds wél, en dat verdwijnt met 20% bebouwing ook niet maar geeft wel ruimte meer intern te kunnen uitbreiden wat gezien de veranderde tijdgeest van de afgelopen vijf jaar momenteel misschien de betere oplossing is.
Dan kan bijvoorbeeld deze weide eens permanent gebruikt gaan worden.
Maar goed, met het definitief worden van het bestemmingsplan 2030 zitten ze voorlopig weer aan die 11% vast…
En dan krijg je dus midden in je park een modderpoel met matige seizoensinvulling.
Want; na het teleurstellende Alice vorig jaar maar ook de Winterweide die -op het eerste oog- best interessant lijkt maar als je er even rondloopt eigenlijk teleurstellend weinig voorstelt, heb ik weinig vertrouwen in een invulling die mij omver blaast.
Daarvoor is het allemaal toch à la een festival; te tijdelijk en een beetje smoezelig en modderig en weinig boeiend.
Dat festival gevoel blijft maar lekker in de polder. 😉
Hopelijk weet het park hier ooit een meer duurzamere en robuustere invulling te geven. Bijvoorbeeld door een vast bestraat plein wat per seizoen gevuld kan worden naast een nieuwe attractie. Allicht ook een attractie die per seizoen van uiterlijk of inhoud wisselt.
Ik heb altijd al een (darkride) attractie gebaseerd op de vier seizoenen van Anton Pieck als wens gehad nadat dit idee ooit voorbij kwam tig jaar geleden op de voorganger van dit forum, als opvulling voor het lege deel van het Anton Pieck plein. Ik meen zelfs uit de koker van degene die nu ontwerpt in Toverland.
De speelweide lijkt me echter een perfecte locatie hiervoor.