Ik hoorde het ja, en mijn maag draait zich echt om. Maar het zijn geruchten uit de wandelgangen van de wandelgangen, en bronnen worden niet genoemd. Ik vind het dan ook oprecht niet goed dat dit op deze manier naar buiten wordt gebracht, er wordt veel onrust mee veroorzaakt in pretparkland en bij de liefhebbers. Dat kunnen ze beter niet doen, Fata Morgana zit bij veel pretparkliefhebbers diep in het hart. Wacht dan gewoon eerst eens waar de Efteling zelf mee komt.
Mijn eigen visie: Fata Morgana zal waarschijnlijk een grote opknapbeurt krijgen, met wellicht deels herbouw als er delen van het gebouw aan vervanging toe zijn. En wie weet, als het niet anders kan misschien wel een complete herbouw net als bij een aantal gebouwtjes in het Sprookjesbos?
Fata Morgana is nog steeds een hele populaire attractie bij dagbezoekers en pretparkfans van over de hele wereld, hij wordt nog steeds goed bezocht en is een echt icoon in de internationale pretparkindustrie. Dat weet de Efteling zelf ook, en ik kan me niet voorstellen dat ze het onderhoud zo hebben laten versloffen dat sloop nodig is. Droomvlucht en de Piraña zijn toch ook gewoon helemaal gerenoveerd? Waarom zou dat bij Fata Morgana niet kunnen?
Er wordt in de podcast (voor zover ik het gevolgd heb) niet echt gesproken over concrete plannen over een sloop. Dus ik hoop heel erg dat dat ook niet het geval is. Ik denk van niet.