Loekiloeki Dat zijn waarschijnlijk ook mensen die er geen verstand van hebben en niet weten dat een park moet groeien om bij te blijven.
Dit klopt natuurlijk ook niet helemaal. Je hebt parken als de Efteling, Europa-Park, en op een lager niveau Plopsaland De Panne of Walibi Belgium die inderdaad hard blijven groeien. Maar daar tegenover staan ook parken als Hellendoorn, Slagharen, Bobbejaanland, en de Plopsaparken behalve De Panne welke vooral vervangen en soms upgraden, maar niet per se heel veel groter worden in de laatste 2/3 decennia. Als buurtbewoner heb je dan "pech" als je naast een park met flinke ambities woont.
Als fan zie ik overigens ook gewoon liever dat een park als Walibi Belgium lekker zijn slag kan slaan. Maar ik begreep ook de buurtbewoners wel. Vooral als ik dan zo'n foto van Radja River zie die praktisch gezien in iemand's achtertuin staat, dan snap ik wel dat je huiverig bent voor verdere uitbreidingen. Een pretpark staat immers niet in complete isolatie van de directe omgeving.