Het valt me nu ook wel op: toffe interactie met Tiki Waka!
Een opmerking is dan wel dat veel reguliere bezoekers de ingang van de attractie niet direct zullen vinden.

De wachtrij ziet er ook tof uit, over het water door de havendokken.

Ik hoop inderdaad wel dat ze de wachtrij van de Turbine een flinke make-over geven.
concept arts zien er in ieder geval prima uit!

Ben toch meer aan het twijfelen of het wel Gerstlauer wordt… kijkend naar de treinen op de bouwaanvraag verschillen ze toch meer met de gewoonlijke Family Coaster Gerstlauer banen. Bij deze laatste zijn het telkens kleine bakjes per twee en niet per vier zoals ingetekend op deze bouwaanvraag. Stof tot nadenken…

Varnonth Dit viel mij ook op! De technische tekening doet mij meer denken aan de treinen van MACK YoungSTAR Coasters.

Op de concepten staat er "Speed Boat" boven op het station van de nieuwe achtbaan en de layout schreeuwt gewoon Intamin Jet-Ski-Coaster (zoals ook in Sea World).

Wat een leuk nieuws. Ze pakken wel goed door daar inderdaad. Er komt ook een nieuwe wandelweg rondom de Flash Back zo te zien. Heel benieuwd naar, zeker een attractie die het aanbod mooi aanvult.

DaltonTerror

Die weg wordt op de bouwaanvraag gemarkeerd als dienstweg/enkel toegankelijk voor personeel, al had het wel leuk geweest daar!

Taronco

In 2022 kreeg het park ongeveer 1.450.000 bezoekers, waarvan ongeveer 400.000 voor Aqualibi. Omgerekend 1.050.000 bezoekers voor Walibi zelf.

K-ToF Om het plaatje compleet te maken: Walibi Holland blijft net onder de 900.000 bezoekers steken. Er zit dus niet heel veel verschil in. Het is duidelijk dat Walibi Belgium de afgelopen jaren al flink uitpakte, dat blijft doen en dat Walibi Holland in het plaatje niet dezelfde middelen krijgt. Dat vind ik wel jammer om te zien, want ook in de polder zit nog voldoende potentie.

Terug ontopic: Dit ziet er goed uit. Ik ben blij dat de Turbine weer in ere hersteld wordt en de nieuwe achtbaan ziet er ook goed uit!

theorder01 klopt, Walibi Holland eindige in 2022 hun boekjaar met 875.000 bezoekers volgens Parkplanet.nl, gepubliceerd op 23 May 2023.

Ontopic:
            Dit ziet er goed uit, alleen of ik kijk verkeerd maar ik zie nergens een hal ingetekend, wel inderdaad de Launches overdekt.

En qua Theming, de Concepts lijken weer van bekende ontwerper(s) te zijn. 😉 En volgens mij is dat dan toch echt het met Psyké het aller laatste met de WAB theme dat weggaat?

Dit gaat straks wel een grote Bouwwerf zijn. Hoe denken jullie hoe zij dit gaan doen met de aankomende eerste Winter Event in Walibi Belgium? Of zal de goedkeuring van de bouw aanvraag pas in 2024 kunnen komen?
            Als zij het (2025) willen open met dat opervlakte dan is de bouw erg krap. Ook begreep ik dat dit maar één fase is?

Ik hoop voor Walibi Belgium ook aan de ene kant dat zij hun eerste Winter Event meteen nog op de volledige Park capaciteit kunnen draaien, ipv een Bouwwerf ertussen.

QDude24 hier staat ook dat de baan een LSM lancering heeft, in tegenstelling tot de reeds bestaande gerstlauer family banen welke allemaal worden gelanceerd met banden.

Wanneer het een Gerstlauer betreft, dan hebben we het hier over een nieuw product.

Geweldig nieuws dit.
              In 2025 het park ingaan en links afslaan om vervolgens door de 4 nieuwe werelden te wandelen: Karma, Fun, Dock en Tropical.
              Ik verwacht dat ze vervolgens naar voor gaan toewerken wereld 5 cowboydorp (2026?)en wereld 6 new orleans (weerwolf/vampire/coccocinelle). Tegen 2027? Met een retrack of RMC-make-over van weerwolf. Dromen mag 😊
              Na deze uitbreiding en het terugplaatsen van cococinelle komt het totaal aantal achtbanen op 11. Een groot aanbod en voor alle leeftijden.

Voor de kleinsten:

• coccocinelle
              • fun pilot

Voor de gezinnen:

• Calamity Mine
              • tiki waka
              • nieuwe coaster Dock World
              • weerwolf

Voor de durvers

• cobra
              • vampire
              • pulsar
              • Turbine of sirocco (laten we de naam in ere herstellen 😜)
              • Kondaa

Ik hoop dat ze bij het thematiseren van Dock World ook Pulsar betrekken.

Blijft er nog een lapje grond over waar de tornado stond… 7de wereld met spectaculaire achtbaan tegen 2030? 🙂

Kun je misschien je plan op foto verwerken, maakt het wat overzichtelijker, want waar wil je deze gebieden plaatsen enzo.

Shesterfield

Edit: Kan WaBe niet een achtbaan/attractie neerzetten op de plas, het kan best mooie skyline zijn met die achtbaan en support over het water (pegasé express)

QDude24

Heb ik ook helemaal overgekeken, bedankt voor de headsup!
                Mogelijks een nieuw model family coaster van Gerstlauer misschien? WaBe heeft altijd wel graag een primeurtje, hoe minimaal soms ook, dus alles kan natuurlijk!

Wat een mooi nieuws weer voor Walibi België. Dit park is zoveel verbeterd de laatste jaren, Top!

Deze baan is wederom een perfecte aanvulling voor het park. Het is een coaster van een mooi formaat voor een breed publiek. Een multi launch hadden ze ook nog niet, dus ook dat brengt variatie. En Gerstlauer is voor een baan als deze gewoon een logische keuze.

Discussie of het wel Gerstlauer wordt kan geschrapt worden want het staat ook letterlijk in de bouwaanvraag vermeld.

Denk dat deze afbeeldingen van de wachtrij hier nog niet gedeeld was.
                  "De wachtrij van de lanceerachtbaan start via een aantal hutjes boven het water die via bruggen aan elkaar verboden zijn. Verder lopen ze nog wat door het bosgedeelte waar ook de achtbaan komt vooraleer ze terugkeren richting de ingang van het station."

Tekst komt uit artikel van TPF.

Verder komen er ook schuttingen voor de buren: