Ik heb gisteren dock world kunnen doen en als dit de lat is die Walibi legt voor toekomstige projecten dan kijk ik uit naar wat er nog allemaal op de planning staat in de toekomst!
Mecalodon is een fantastische baan, door het parcour dat hij vaak laag tegen het water aflegt in combinatie met het snelle bochtenwerk lijkt hij sneller dan 65km/u te gaan.
De doorstroom van de wachtrij ging ook lekker vlot, je staat nooit echt lang stil op een punt in de wachtrij en er is ook langst alle kanten wel iets te zien. Ondanks dat de wachttijd 60min aangaf heb ik nooit langer dan 30min gewacht.
Sommige punten ogen nog wel een beetje kaal maar op die plekken kan je zien dat ze al jonge bomen/struiken hebben geplaatst dus dit komt binnen een tijd helemaal goed.
Turbine heeft een veel volwassener thema gekregen wat zeker terug te vinden is aan de buitenkant en aan de binnekant van het stationsgebouw. Alleen vind ik het enorm jammer dat ze de lelijke gang aan de kant van de buren niet hebben aangepakt en bevoorbeeld volledig hadden overdekt zodat je heel de wachtrij lang in een duistere sfeer zit.
Ook de rit zelf had men beter kunnen doen, in Psycke werd de launch meer gehyped door het aftellen in combinatie met het nodige lichtspektakel, bij Turbine is het gewoon een rit in complete duisternis zonder iets van geluidseffecten.
Bij Flashback heb ik de indruk dat ze snel wat verf ertegenaan hebben gesmeten om het mee in hetzelfde thema te brengen, vooral door de overvloed van het turquoise. Veel van de oude fabrieksgebouwtjes waar je langst/door vaart hadde ze IMO beter afgebroken en nieuwe in de plaats gezet.
Ondanks mijn kritiekpunten vind ik wel dat Walibi enorm trots mag zijn op zijn themagebied. Het is juist omdat het allemaal zo mooi is en ze hiermee duidelijk een niveau hoger gaan dat de kritiekpunten meer opvallen.