sanderd Is er ergens een openingsdatum/periode gecommuniceerd? Ik wil in mei richting Walibi Belgium namelijk
TuttiFrutti sanderd officieel spreekt men van 2025. Maar aan het tempo waarop ze bouwen lijkt een opening in april me niet onrealistisch. Zeker aangezien het hun 'jubileumattractie' is.
Nonocoaster De directeur zei dat de achtbaan waarschijnlijk niet open zal zijn aan het begin van het seizoen. Maar staat nog steeds gepland voor de lente.
KevinvdWeijden Nieuwe beelden van Dock World. Ziet er nu al super sfeervol uit! Walibi Belgium weet toch wel echt heel goed wat ze aan het doen zijn.
K-ToF Hier nog enkele foto's van Dock World van Eye Opener, het Belgische bedrijf dat de thematisatie van het gebied en Mecalodon uitvoert! Toch bizar hoe de manier van thematiseren kan verschillen tussen drie parken die dezelfde naam dragen.
TuttiFrutti Echt schitterend. Ik hoop dat Flash Back mooi geïntegreerd wordt, foto 1 toont wel dat het nodig is.
K-ToF TuttiFrutti Zoals je al kan zien op de eerste foto heeft een groot deel van Flashback al een stevige schilderbeurt gekregen. Op de werf zijn ook al nieuwe of vernieuwde boten te vinden. Geen gele met paarse bootjes meer, maar de klassieke versie van houten, uitgeholde boomstronken, zoals Crazy River in Walibi Holland. Flashback zou ook - net zoals Psyké - een (ver)nieuw(d) thema krijgen.
QDude24 K-ToF maar de klassieke versie van houten, uitgeholde boomstronken, zoals Crazy River in Walibi Holland Uhm, dat zijn op deze banen geen boomstronken maar tonnen. Oudere Mack flumes waren stronken
K-ToF QDude24 Wel ja, klein detail 😉! Ik ben overigens ook echt wel benieuwd hoe men Flashback gaat aanpakken. Bij Turbine weten we ondertussen hoe het station vormgegeven zal worden. Van Flashback weten we eigenlijk niet veel. Want het thema 'verjongingsmachine', wat de logflume altijd heeft gehad, zou ook in het nieuwe Dock World nog wel passen. Of krijgt hij ook een volledig nieuw thema?
Trollenbol Zijn er foto's van de nieuwe / vernieuwde boten? Want ik ga er ook vanuit dat het dezelfde tonnen met een nieuwe paintjob zijn.
TuttiFrutti K-ToF ik hoop oprecht dat het verhaal 'verjongingsmachine' blijft. Ik vond dit altijd één van de betere in Walibi en Pretparkland in het algemeen. Kan zeker in het thema passen!
TuttiFrutti Even dubbelposten, Walibi deelt enkele detailfoto's op Instagram. Ik ben verdorie onder de indruk. Wat een niveauverschil met het (ook mooie) Tiki en Kondaa gebied.
Felixius Walibi heeft gereageerd dat Dock world (en Mecalodon) openen in het voorjaar. Het grootste gedeelte is helemaal af en enkel de testritten en de details moeten nog komen. De kans is groot dat het op 5 april opengaat, al moeten we in ons achterhoofd houden dat het later kan zijn. Maar hoe ze nu evolueren komt het zeker goed.
TuttiFrutti Walibi deelt op hun backstage Instagramkanaal volgende foto: Nieuwe bootjes voor Dragon Boat, die nu door het leven gaat als Stormy. En nog een video op de Instagram. Grappig dat ik zelfs dit beter vind dan de making of uit Holland.
Varnonth TuttiFrutti Wat mij hier wel opvalt: die vuurtoren op de concepten staat er nog steeds niet, ondanks het kleine horeca tentje wel gewoon staat. Ik geloof dat hier wel funderingen voor gegoten waren? Benieuwd wanneer dat er eindelijk komt staan.
FlyingTimo Varnonth Benieuwd wanneer dat er eindelijk komt staan. Ik denk dat deze op het einde met de vrachtwagen komt en dan is het een kwestie van op zijn plaats hijsen. Is gewoon een stalen cylinder verwacht ik.
K-ToF Nog een blik op Dock World, Turbine en uiteraard Mecalodon. Jongens, volgens mij gaat dit echt een fenomenaal themagebied worden!