Goeiedag!
In mei gaan we op vakantie naar het Zwarte Woud en we wilden ook een dagje Europa Park en Rulantica doen. Nu zijn we beide goed bekend in Europa Park, maar nog niet met een dreumes (hij is dan bijna 2). Rulantica zijn we nog niet geweest.
Nu is mijn vraag: hebben jullie ervaring/tips voor ons om met een dreumes daarheen te gaan?

Met ons Efteling-abonnement komen we Europa Park gratis in, en de verwachtingen zijn niet hoog over wat we allemaal op een dag kunnen doen. Babyswitch heb ik al wel over gelezen, maar ook hier benieuwd naar jullie ervaringen.

Over Rulantica heb ik nog wel een vraag: je kan daar van die Sofa's huren, maar staan die in 'stiltegebieden'? Of staan die ook in het gedeelte waar je gewoon met je gezin kan zitten?

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie input!

Doornroosje

Leuke vooruitzichten sowiso 😁 !
    Baby switch is sowiso een aanrader als je iets zou willen doen waar het kind niet in mee mag. 1 iemand schuift aan en vraagt op einde van de wachtrij baby switch, dat kaartje geef je dan aan je partner die via uitgang binnen mag.
    Sowiso heb je vele rustige attracties en gebieden je als gezin kan doen. Rulantica heb je inderdaad van die sofa´s om te huren. Ik denk dat de goedkoopste ( met 1 ticket al inbegrepen ) 90 euro zijn. Persoonlijk denk ik dat de meest rustige gelegen zijn in Hyggedal 🙂
    Veel plezier alvast !

MisterDream vraagt op einde van de wachtrij baby switch

Mijn ervaring is dat je dit bij de ingang van de wachtrijen doet. Dan krijg je een kaartje mee en kan de ander met dat kaartje via de uitgang. Als je met z’n twee met dreumes die kant op loopt kan diegene die achterblijft gelijk het kaartje in ontvangst nemen.
      Verder geld het ook in combi met Virtual Line dus door op tijd in het park te zijn en snel een attractie met weinig wachttijd te doen en daarna een met Virtual Line heb je als volwassenen ook nog wat leuks gedaan voordat alle aandacht naar de dreumes gaat.
      En vroeg wakker is ie toch wel. 🤪

Ik geloof aan je bericht te zien dat jullie gewoon als gezin met z’n drie gaan, maar voor de aanvulling; met het kaartje kan je met 2 personen via de uitgang. Dus het is ook erg handig mocht je met vrienden zijn.

Verder is Europapark een hele fijne bestemming met een 2 jarige. Heel veel attracties waar ze in mogen met eigenlijk nooit veel wachttijd. En door de goed ingerichte babyswitch kan je als volwassene ook nog wat adrenaline op doen.

Rulantica nog geen ervaring mee.

Rulantica zou ik zelf wat minder snel bezoeken met een dreumes. Mijn dochter was nét 4 toen we daar waren en dan valt toch op dat ze eigenlijk niet zoveel kon doen.
      Er zijn wel een aantal dingen speciaal voor kleintjes; het trollenwoud en Snorri's strand. Voor die laatste moet het wel mooi weer zijn want buiten.

Persoonlijk zou ik er een tweede dag EP bij doen, EP is echt geweldig met een kleine.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zelf ook best redelijk aan het twijfelen geslagen over ons dagje Rulantica, omdat ik ook veel tegenkom dat je voor een redelijk aantal glijbanen persé met z'n tweeën of vieren moet zijn? Bij ons moet altijd één iemand bij de kleine blijven, dus zijn we altijd 'single riders' bij die glijbanen... Dus dan moet je geluk hebben dat je met een ander (wildvreemd) groepje kan aansluiten.
      Is het dan het geld (42+94 euro) waard, is dan de vraag...

Rulantica is 1 van de weinige waterparken waarbij ik de prioriteiten totaal niet bij de glijbanen leg. Ik kom daar vooral om te genieten van de thematisatie, de cocktailbar (en relaxete sfeertje) in het water met het bubbelbad, Snorri's Saga (lazy river die prachtig is gethematiseerd), de wildwaterbaan buiten en om lekker te genieten.

Zo ver ik kan tellen zijn er maar 2 glijbanen waarbij je met minimaal 2 personen moet zijn (Vinter Rytt en Svalgur Rytt). Daar wordt er boven gewoon gewacht tot er een andere single rider of een groep van 3 personen is, waarbij je mee kan/mag glijden. De andere glijbanen mag je als single rider doen. De racerglijbaan heeft tweepersoonsbanden, maar daar mag je ook in je eentje van af.

4 dagen later

Wat me ook een beetje tegenvalt aan Rulantica, is dat je blijkbaar al 8+ moet zijn om in de lazy river te mogen dobberen... Terwijl ons zoontje (met een goeie opblaasband en twee volwassenen erbij) met 9 maanden in het golfslagbad van de Kempervennen kon... Veiligheidseisen in Duitsland lijken een stuk strenger dan hier in Nederland...

Bovenstaande eis heeft mij ook nog steeds tegengehouden met goed zwemmende kinderen met beide C-diploma maar wel nog onder 8, naar Rulantica te gaan.

Mijn ervaring vanuit een CenterParcs in DE is overigens dat er geen controle was op dergelijke eisen.
        Daarnaast staat deze eis ook vaak bij Nederlandse (glij)banen maar wordt er ook niets mee gedaan. (eerlijke vraag, wie leest die borden?)
        Tenslotte hoor ik van vrienden dat Rulantica hier ook niet op controleerd.
        Volgens mij is de vraag meer of het "zonder toezicht" is, maar helder vind ik het niet.

Gezien de ervaring van anderen zou ik het met mijn kinderen nu wel aandurven, maar goed, die zijn deze zomer 7 en 9.
        Het is toch zonde van de hoge entree als vervolgens kinderen nergens in mogen.

Vorig jaar met een dochter van 6 met A-B-C diploma in rulantica geweest, maar alleen lengte werd echt gecheckt (dit is een beetje t zelfde als de leeftijd bij Silverstar waar ze niet naar kijken).

De leeftijden lijken meer voor dingen te zijn wanneer ze "alleen" iets willen doen, maar onder begeleiding is t alleen de lengte lijkt het.

• vhal81 heeft hierop gereageerd.

Vorig jaar zijn wij met z'n drieën twee dagen in Europapark geweest. Liam was toen 2,5 jaar. We hebben er 1 dag tussen gelaten omdat we dachten dat dag 2 anders wel erg veel zou zijn. Het is heel goed bevallen, al heb je natuurlijk een totaal andere dag dan zonder kind. We hebben genoten van alle rustige attracties waar hij in mocht. Hij was toen zo'n 93 cm waardoor hij qua lengte in heel wat attracties mee mocht. Wel werd af en toe zijn leeftijd gevraagd(bij ons in ieder geval bij Volo da Vinci en ik geloof nog 1 of 2 keer). Hij was toen plotseling 3. 😅 Het is een kleine daredevil gelukkig dus het kon hem niet gek genoeg.

We zijn nu aan het plannen om in juni weer 2 dagen die kant op te gaan tijdens onze vakantie. Ik twijfel om nu wel 2 dagen achter elkaar te doen. 1 dag zou ik wel echt weinig vinden voor EP, ook al hebben we nauwelijks achtbanen (en shows) gedaan. We hebben daardoor ook rustig hem af en toe laten spelen in de speeltuinen in Ierland en binnen bij Arthur. Sowieso zijn er nog best wel wat speelplekken overal.

Wij hadden geen wandelwagen mee het park in trouwens, alleen een rugzak en een draagzak. Wij vonden dit echt heel fijn, nooit zoeken naar een parkeerplek voor de wagen en het dragen wisselde we onderling af. Ook liep hij af en toe een stuk of haalde we hem er meteen al uit als we een wachtrij in gingen.

Rulantica hebben we overgeslagen. Ik vind de prijs al behoorlijk stevig en ik daarnaast heb normaal al een aardige hekel aan alleen wachten. Op een trap naar een glijbaan toe wordt dat niet beter.

EP is zeker fantastisch leuk met een kleintje, maar wel totaal anders.

Doornroosje

Dat is de entree zonder begeleiding. Op de website staat het allemaal heel kortaf omschreven als 8+ maar in het park zelf staat het uitgelegd als 8+ of onder begeleiding door een volwassene. Lengte restricties blijven wel keihard.

Tonnie voor wat betreft Silver Star, toch zou ik met ongerust gevoel in de wachtrij staan met mijn dochter van 9 jaar oud en 145cm lang. Theoretisch mag ze qua lengte er wel in maar de leeftijd van 11 jaar komt ze bij lange na niet aan. Of controleren ze al bij de ingang (voor zover ze dit doen)?

Het blijft wel een ding met de leeftijdrestricties in Duitsland. Holidaypark schijnt ook wel lastig te zijn om in EGF te komen met een 9 jarige. Op de Nederlandse website staat er geen leeftijd bij maar de Duitse website vermeld dat je toch 11 jaar moet zijn.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

vhal81 voor wat betreft Silver Star, toch zou ik met ongerust gevoel in de wachtrij staan met mijn dochter van 9 jaar oud en 145cm lang. Theoretisch mag ze qua lengte er wel in maar de leeftijd van 11 jaar komt ze bij lange na niet aan.

Ik kan alleen over mijn eigen ervaring schrijven, maar wat ik al zeg, nauwelijks controle, 1x bij de ingang en was alleen op lengte. In station keken ze nergens naar, sterker nog, bij rider switch gebruik (via de uitgang) werd ie in een big boy seat gezet (waar je eigenlijk nog langer voor moet zijn)
            Deze zomer gaan we weer, en heb geen enkele twijfel om weer silverstar te gaan doen.

Zoals al meermaals gezegd: Europa Park is fantastisch met een dreumes! De baby switch is erg goed geregeld en het park leent zich natuurlijk prima om ergens rustig van het park te genieten tijdens het wachten. Ook zijn er veel attracties waar de kleine ook mee in mag.

Wat betreft Rulantica is er voor 2-jarige niet heel veel te doen. Aan de andere kant vond onze dochter het prima om een beetje rond te dobberen en in het kindergedeelte te spelen. Maar toen was ze inmiddels al wel 3,5. De eerste keer was ze na er een uurtje al wel klaar mee, al kwam dat ook mede doordat het later op de dag was. Ik was met haar en een paar vrienden en mijn vriendin was bewust niet mee gaan zwemmen zodat ze haar, indien nodig, snel kon komen ophalen. Anders was het toch wel erg zonde geweest van de entree.

Snorri's Saga is nog geen enkele keer een probleem geweest: onze dochter (inmiddels 5) is er al meerdere keren in mee geweest. Ik heb het idee dat dat, onder begeleiding en met zwemvestje uiteraard, geen probleem is.