Wat een eigenaardige keuze om dit indoorparkje te willen vergelijken met de Efteling. Ik zou eerder kijken naar hoe Toverland in z'n vroege beginjaren was, of naar een Plopsa Indoor, om maar wat te noemen.
Kijk, dat ze een uitspraak hebben gedaan over "de Efteling van de Achterhoek" willen worden, dat wil niet zeggen dat we dit kleine indoorparkje met een enkele familie-achtbaan ook daadwerkelijk kunnen vergelijken met dat miljoenenpark in Kaatsheuvel. Wil je de vergelijking maken, dan moeten we het parkje nog een jaar of 40 geven. Immers, de Efteling is ook pas in de jaren 80 (oke, Spookslot in 1978) begonnen met attracties.
Natuurlijk is het een pretpark, maar daar houdt volgens mij de mogelijke vergelijking ook wel op. Er wordt ook gerekend op 100.000 bezoekers per jaar. Niet de 5 miljoen van de Efteling. Het park is 9000 m2 groot, tegenover 720.000 m2 attractiepark van de Efteling. Dat is een factor 80.
Ik denk dat dit de eerste stappen zijn, ik ben benieuwd waar ze over 10 jaar staan. Marveld heeft al een sterk zwembad, ze hebben een goed bezocht vakantiepark, dus ze hebben straks een mooi compleet aanbod. 😃