Bedankt voor je verslag, ik zag inderdaad dat het park flink heeft uitgepakt voor het AP feest.

Wat betreft de closure, elk Disney park heeft groot onderhoud van januari tot maart. Dit had je natuurlijk wel kunnen verwachten dat het resort vooral veel schutting is in deze periode van de maand.

En dan klaagt men in de Efteling over de schuttingen 🤣

Jammer dat er (nog) geen foto's van het feest zelf zijn!

Hjalmar Dat. Ik ken weinig parken, los van Orlando, die er in de maanden februari/maart lekker goed uitzien. Onderhoud is (helaas) nodig. Ik zou dus zelf ook nog even niet gaan naar DLP. Idem Efteling als daggast.

Eftelflags Helemaal mee eens, het is natuurlijk ook niet goed als ze niks zouden doen. Wat dat betreft kan een park het nooit goed doen. Nou is het ook geen ramp als je er vaker komt. Het was dit jaar alleen wel echt extreem voor mijn gevoel.

Wat betreft onderhoud en openingstijden, tja... wat verwacht je als je midden in het laagseizoen naar een pretpark gaat? Er zijn in deze periode een stuk minder bezoekers, dus natuurlijk passen ze de planning daar op aan. Ik vind het zelf ook wel een lullige opmerking om te zeggen dat ze die kalender opzettelijk na de ticketverkoop van de party hebben gepubliceerd, alsof menig abonnementhouder zijn bezoek daar van zal laten afhangen...

Vervolgens klaag je dat de openingsshow en de speurtocht volledig Franstalig waren... ook dat had je kunnen zien aankomen. Ja, Disneyland Paris trekt internationaal publiek, maar het overgrote deel van de abonnementhouders is Frans. Logisch dat een avond die exclusief voor die groep mensen bedoeld is, dus niet heel veel nadruk op meertaligheid legt.

Verder deel ik dezelfde mening: op de dramatische ticketverkoop na een goed georganiseerde en leuke avond!

Bedankt voor de TR. Leuk om te lezen hoe zo'n jaartkaarthoudersfeest eruit ziet!

Vind dat sommigen hier trouwens wel heel luchtig doen over het feit dat er zoveel schuttingen en sluitingen zijn in deze periode. Ja, als fan weet je dat en het is logisch dat een park dat jaarrond open is in het laagseizoen meer onderhoud pleegt. Aan de andere kant, het grootste deel van de bezoekers zijn geen fans, en we weten allemaal hoe peperduur Disneyland Parijs tegenwoordig is. Als je als reguliere bezoeker veel geld neerlegt voor een kaartje en dan ziet wat op de foto's te zien is vind ik dat wel schandalig eigenlijk.

Meint
        Kan ik je in vinden, maar niets voor niets zijn deze maanden soms ook goedkoper én staat het op de website wat er allemaal gesloten is. Is het een prettig zicht ? Neen, zeker niet 😅
        En dat het niet goedkoop is weten we allemaal. De Efteling is nu ook niet 100% op zijn mooist, maar uiteindelijk is er genoeg dat wel mooi is om een leuke dag te beleven. En als je geen zin hebt om al die schuttingen te zien of bouwwerken, dan kies je maar een ander moment.

Meint Grootste deel van de bezoekers hebben kinderen en die komen alleen tijdens de vakantie periodes, Als je merendeel van de je bezoekers verwacht rond die periode is het niet meer dan normaal dat je zaken onderhoud in die periode. Ze hebben zo goed als alles buiten de Half term gedaan die in Februari is, lijkt me me meer dan prima.

January 2023 Ride Closures
          It’s a Small World : 16th – 31st
          Casey Jr : 16th – 27th
          Les Mysteres du Nautilus : 16th – 31st
          Storybook Boat Ride : 16th – 27th
          Pirate galleon : 16th – 31st
          Aladdin’s Enchanted Passage : 9th – 20th
          Pinocchio : 30th – 31st
          Cars Road Trip : 16th – 27th

February 2023 Ride Closures
          It’s a Small World : 1st – 28th
          Les Mysteres du Nautilus : 1st – 28th
          Pirate galleon : 1st – 28th
          Pinocchio : 1st – 28th

March 2023 Ride Closures (currently known, more could follow)
          It’s a Small World : 1st – 31st
          Les Mysteres du Nautilus : 1st – 31st
          Pirate galleon : 1st – 31st
          Big Thunder Mountain : 6th – 31st
          Crush’s Coaster 6th – 18th
          Dumbo Flying Elephant : 6th – 18th
          Mad Hatter Tea Cups : 27th – 31st
          Pinocchio : 1st – 17th

April 2023 Ride Closures (currently known until 7th, updates to follow)
          It’s a Small World : 1st – 7th
          Les Mysteres du Nautilus : 1st – 7th
          Pirate galleon : 1st – 7th
          Meet Mickey Mouse : 2nd – 7th
          Mad Hatter Tea Cups : 1st – 7th
          Thunder Mesa Riverboats : 2nd – 7th

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk spijtig dat een aantal van die projecten (Tassen controle, Disney Village, Disneyland Hotel, uitbreiding WDS) een extra laag aan hekken veroorzaken. Daar ben ik het wel met je eens. Maar, ook dit is gecommuniceerd.

MisterDream Hjalmar Ik snap jullie hoor, maar ik vind persoonlijk, ook in laagseizoen betaal je voor een dagticket bijna 90 euro (minder natuurlijk bij meerdagenticket). Dat is in de Europese pretparkmarkt een premium prijs, waar dan ook een premium ervaring bij hoort, en dat is de ervaring in het laagseizoen met zoveel werkzaamheden niet.

Daarnaast denk ik dat de onwetendheid van de gemiddelde bezoeker niet onderschat moet worden. Dat werkzaamheden ergens op de site staan betekent niet automatisch dat iemand ze vindt. Zeker omdat je toch wel een aantal keren moet doorklikken op de website voordat je ze vindt. Wij als fans weten het en kijken er naar, maar een Truus uit Delft die denkt "ik ga naar Disneyland" niet meteen.

Wanneer betaal je dan 90 euro in laagseizoen? Ik heb "maar" 56 euro betaald voor een ticket in laagseizoen in maart.
              Het enige jammere was idd dat de BTM dicht was maar voor de rest hebben we het echt wel goed gehad. Alles kunnen doen, sommige zelfs 2 keer. Eindelijk eens kunnen gaan eten in de Auberge. Prijzig, ja, maar wel zeer goed qua eten. Supervriendelijke ober. En zelfs de prinsessen namen de tijd voor een babbeltje met ons ook al waren we 2 volwassenen. Ook de muisjes Suzy en Perla deden zo hun best.
              En ook de characters waren zo goed ingespeeld op de gasten. We deden dan natuurlijk zelf ons best om referenties aan te halen waarop ze konden reageren maar toch...
              Ja, er waren schuttingen maar daar heb ik me dan ook geen enkel moment aan gestoord.

keey87 wanneer heb jij dat ticket dan aangeschaft? In de eigen online webshop gaan de goedkoopste tickets (voor volwassenen) voor 1 dag/1 park in maart nu voor 62 euro over de toonbank. In de weekenden schiet deze prijs overigens al tot de bijna 90 euro waar Meint over spreekt. Mogelijk heb je een soort "vroeg-boek" (of andere) korting ontvangen.

• keey87 heeft hierop gereageerd.

Quefox_ Gewoon in de online-webshop. 1 dag, 1 park, 56 euro voor woensdag 8 maart. Aangeschaft eind februari toen ik de prijs zag en besloot een dag Disneyland erbij te nemen.

Er moet me toch iets van het hart. Onderhoud aan attracties wordt tegenwoordig erg laat aangekondigd.

Wij hadden in oktober geboekt. Slechts 5 weken vooraf werd bekend dat BTM gesloten zou zijn. Vroeger waren we jaarkaarthouder maar we zouden nu voor het eerst met de kids gaan die dit helemaal wilden doen.

We zijn toen toch gegaan, maar hadden bijna omgeboekt naar deze week en zie: BTM wéér dicht voor onderhoud.

Dat attracties dicht zijn is geen punt. Maar het mag wel eerder bekend maken. Veel gezinnen boeken toch maanden van tevoren en dan moet je gewoon kunnen opzoeken wat er dicht is.

Leuk om te lezen mitchell en marita! Fijn dat jullie leuk weekend hebben gehad ondanks wat minpunten 😉

Roberto_BOZ Dat attracties dicht zijn is geen punt. Maar het mag wel eerder bekend maken. Veel gezinnen boeken toch maanden van tevoren en dan moet je gewoon kunnen opzoeken wat er dicht is.

Sorry maar in welk euthopia leef jij? Zelfs in de eerste jaren was nooit maanden van te voren bekend welke rides er dicht waren. Als je begin november wilde gaan mocht je blij zijn als je de laatste week van september wist wat er dicht was. Zelf denk ik wel dat ze makkelijk het een 2 of 3 weken eerder bekend kunnen maken maar dat blijft mooi weer denken ben ik bang.

Hjalmar Pirate galleon : 16th – 31st
                    Pirate galleon : 1st – 28th
                    Pirate galleon : 1st – 31st
                    Pirate galleon : 1st – 7th

Is dit ding niet al jaren gesloten en zal ook nog jaren gesloten blijven?

En een It’s a Small World.. Deze lijkt ook jaarlijks maanden in onderhoud te gaan. Waar ik betwijfel of er ook maar iets wordt gedaan in die gehele periode dat de attractie gesloten is.

Vriend_van_de_club Is dit ding niet al jaren gesloten en zal ook nog jaren gesloten blijven?

Zo af en toe, heel sporadisch, als alle planeten op een lijn staan en zondag op maandag valt, wil dat schip nog wel eens open zijn. Zeldzaam is het zeker, in 2022 kan ik zo snel 2 periodes van een paar weken terug vinden dat het open was.

Vriend_van_de_club En een It’s a Small World.. Deze lijkt ook jaarlijks maanden in onderhoud te gaan.

Dat lijkt inderdaad, de attractie is feitelijk namelijk al meer dan een jaar dicht. Onder de noemer "technische vernieuwingen" wordt o.a. de attractie gerenoveerd, asbest gesaneerd, de gehele façade opnieuw geschilderd en de wachtrij aangepakt. Daarmee ondergaat de attractie een vergelijkbare renovatie als Phantom Manor in 2018-2019.