Na een vrij kleurloze race in Baku was dit weer een leuke race met genoeg actie op de baan. Niet alleen Verstappen maar meerdere coureurs vochten eigenlijk de hele race door op de baan om plekken.
Verstappen gaf een masterclass "hard rijden terwijl je je banden spaart" en dat bleek de juiste tactiek. Magnussen gaf in zijn langzamere Haas zijn plek niet zo maar aan Leclerc. Daar hebben ze toch aardig wat rondjes over gevochten. Voor mij is Magnussen Driver of the Day, ondanks dat hij zijn vierde positie niet heeft kunnen behouden.
Ferrari heeft met P5 en P7 nog aardig wat punten gescoord maar het is jammer dat de auto in racepace echt niet zo goed is, terwijl ze over één ronde kunnen laten zien dat er echt veel potentie in de auto zit.
Hamilton kwam na drie ronde al heel onzeker over op de radio. Dat doet en deed hij vaker, vooral als hij niet op kop rijdt, maar het leek bijna alsof hij al de handdoek in de ring wilde gooien. Gelukkig heeft hij dat niet gedaan, want aan het einde bleek hij toch mooi zijn slechte kwalificatie te boven gekomen zijn.
De Vries had een veelbelovende kwalificatie, maar kon het in de race allemaal niet meer bijbenen. Zonde. Ik geloof na zijn prestaties in de F3, F2 en FE dat hij echt een goede coureur is. Nu het allemaal samen moet komen lukt het even niet. Ik hoop dat hij kan herstellen, anders weet ik niet of hij volgend jaar nog uitkomt in de F1.