Prima dat er geen vuur meer uitkomt. Je zag toch altijd een metalen leiding uit de mond van de draak komen voor het vuur.
Ik heb het nooit een bijzondere animatronic gevonden. Veel minder beweeglijk dan de srookjesbos-draak, en dat verwachtte ik eigenlijke wel van een toevoeging die decennia later erbij kwam.
En dan de houding: altijd die kop omhoog gericht naar de lucht, dat vind ik zo'n onnatuurlijke en onlogische houding.
Verder doet die draak niks met haar omgeving of met de achtbaantreintjes. De draak is verborgen en zie je alleen als je goed zoekt. Ik zie de draak nooit vanuit de achtbaan. Ik zag haar ook nooit vuur spuwen. Ik zag ook nooit haar staart in het water slaan en ik heb nog nooit opspringend water gevoeld of gezien in de achtbaan.
Terwijl dat wel oorspronkelijk allemaal de bedoeling was.
Jedd is gewoon een leuke achtbaanrit met als enige bijzondere element: het racen. Van vechten tegen een vuurspuwende en met water spetterende draak was in mijn beleving nooit sprake. Niemand van mijn gezelschap merkte ooit iets van een draak tijdens de rit... en ik ook niet terwijl ik weet dat ie ergens zit en met ons hoort te vechten...