pretparkgekkie05-10 Ik denk dat Loekiloeki gelijk heeft.
Ik was er gisteren weer, en de rij liep inderdaad goed door, maar dat kwam volgens mij voornamelijk omdat ze in het station gewoon enorm hard doorwerkte. Het groupen zelf heeft hier volgens mij weinig mee te maken.
Als de oude manier van groupen een bottleneck was, dan zou dat betekenen dat er regelmatig een trein stond te wachten op mensen die nog gegrouped moesten worden. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit de deuren op heb gezien, terwijl er nog mensen gegrouped diende te worden. Zelfs in de gevallen dat mensen in de verkeerde rij zijn gaan staan, was dit eigenlijk altijd gewoon nog opgelost voordat de deuren open gingen, en lijkt het voor mij dus gewoon bewijs dat het groupen op de oude methode geen bottleneck aan sich was.
Gisteren waren ze wel al een stuk beter in de nieuwe methode als in het begin van de week. Toen was het echt complete chaos met enorm veel mensen in het loonlokaal. Deze keer viel dat opzich wel mee en kwamen de aantalen precies uit.
Wel wordt je in deze nieuwe methode als single rider juist benadeeld, ze wachten met jou in te delen totdat ze een 2de single rider tegenkomen of een oneven groep. Hierdoor heb ik als single riders juist 2 treintjes extra moeten wachten tegenover de rest. Helemaal vergeleken met de de huidige single rider rij is dit natuurlijk een enorme achteruitgang voor single riders. Daarnaast zie je toch regelmatig lege plekken in de treintjes omdat het gewoon niet altijd uitkomt als je niet pregrouped. Dus capaciteit-technisch heb ik toch echt het idee dat dit een achteruitgang is.
Daarnaast komt de eerste rij niet meer langs de kluisjes, en moeten ze dus hun bagage in het station achterlaten wat juist extra tijd kan kosten.
Ik heb dus eigenlijk het idee dat de echte reden waarom ze dit doen niet zozeer voor een efficiëntere manier van instappen is, maar voornamelijk gewoon omdat ze de single-rider rij graag willen gaan gebruiken als virtuele wachtrij.
Ik vind het zonde, want dit kost juist capaciteit, een geeft minder rust als de oude methode waar iedereen gewoon direct wist waar je in de trein terecht komt. Juist bij de baron zouden ze volgens mij door gewoon wat hekwerk aan te passen er prima een extra ingang bij kunnen zetten voor de virtuele rij zodat de single-rider rij hier behoudt kan blijven. En een grouper hebben ze hier toch nodig, dus kost het inzetten van een single-rider rij hier helemaal geen extra personeel.