Loekiloeki Eigenlijk is er nu niet gek veel veranderd, behalve dat het een label Code rood heeft gekregen. Dat schrikt blijkbaar toch goed af.
Of misschien is de bewustwording rondom werken met hoge temperaturen - specifiek in Nederland - aan het groeien en beginnen we in te zien dat werken in hoge temperaturen net zo abnormaal is als dat we moeten werken met hele lage temperaturen in de buitenlucht. Vergeleken met 20 jaar geleden zijn de extreme alleen maar extremer geworden.
Het verschil met al die andere pretparken is dat de Efteling ook een verantwoording draagt om alle verblijfsgasten veilig door deze extreem warme dagen te loodsen. Volgens mij heeft de Efteling echt wel oog voor z’n medewerkers en mag je vanuit goed werkgeverschap verwachten dat men alles continu monitort om te zien waar attracties onverantwoord zijn om door te draaien. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat zoiets als Sirocco misschien geen last heeft van directe warmte, maar dat het draaien in de kopjes alsnog tot gevaarlijke situaties na afloop kan leiden in deze warmte.