Dat zei Robkuh84. Een aangezien je post begon met "Klopt en ik denk dat..." mag ik ervan uitgaan dat je het met dat statement eens bent en dat dit een aanvulling daarop was.
Robkuh84 Heel simpel, waar wij het vroeger moesten doen met handpompen uit de fabeltjeskrant en poppen waarbij je de touwtjes nog echt zichtbaar waren (Thunderbirds) zijn series van nu grafisch gewoon veel verder, waardoor er ook veel meer mogelijk is en alles realistischer oogt.
Maar waar vergelijk je mee? Series op tv versus een dagje uit. Realistischer dan het echte leven wordt het niet, dus ongeacht wat op tv wordt uitgezonden, alles wat fysiek is zal altijd dichterbij de realiteit liggen. If anything, zou de extreem hoge blootstelling aan digitale media ten opzichte van al die jaren geleden juist een argument kunnen zijn om die ene keer dat kinderen wél fysiek uitgebeelde sprookjes zien juist meer indruk kunnen maken.
Robkuh84 Nee, het is een uitbreiding van het aanbod in het sprookjesbos en niet een uitbreiding van het bos.
Dat doet er niet zoveel toe, als je aangeeft dat het probleem is dat bezoekers nu al door het bos "racen" en delen overslaan. Of die nieuwe sprookjes nu wel of niet verder uit elkaar staan, als bovenstaande klopt, wordt dat effect hoe dan ook verergerd.
Robkuh84 Van mij hoeft er ook absoluut niks meer bij te komen.
Ja, eens. In het huidige bos dan, want ik zou het zonde vinden als de Efteling stopt met het toevoegen van nieuwe sprookjes. Daar zijn ze nu net zo goed in. Dan zit er maar één ding op: uitbreiding!
Of, want je hebt natuurlijk wel een punt dat de route aan de lange kant is geworden, elders een tweede sprookjesbos beginnen (zoals men in 1990 ook Volk van Laaf als een soort spin off heeft vormgegeven). Hopelijk kan dat verschrikkelijke wayfinding project dan nog net geannuleerd worden. 🙂